استاندار مازندران:

درصد زيادي از کشور به مدیریت منابع طبیعی و نظارت‌ برجنگل‌ها به تعامل م

استاندار مازندران اظهار كرد: بیش از ۹۰ درصد اراضی کشور نیازمند مدیریت منابع طبیعی است که انجام این مهم افزایش و ارتقاء مسؤولیت این سازمان را به همراه دارد.

کد مطلب: ۶۷۳۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا البرز در کرج، ربیع فلاح جلودار امروز در همایش ملی بررسی ساختار تشکیلاتی مدیریت منابع‌طبیعی و محیط‌زیست که در تالار امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به اینکه استان مازندران همواره میزبان مسافران است، گفت: ارائه خدمت به میهمانان استان مازندران را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به شرایط منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح کشور، افزود: آنچه که بستر کار و وظایف حاکمیتی را به همراه دارد مستلزم اهمیت ویژه به محیط پیرامون زندگی و نعمت‌های الهی است.

این مسؤول با بیان اینکه، یک میلیون هکتار از اراضی شمال در استان مازندران است، تصریح کرد: تحولات در سطح جهان موجب شد در راستای رسیدگی‌ به منابع طبیعی و محیط زیست اقداماتی انجام شود.

جلودار با اشاره به اینکه از دانشگاه‌ تهران در راستای کمک به محیط زیست و منابع طبیعی کمک گرفته شد، بیان داشت: اداره منابع طبیعی باید به شکل انسان محور اقدام کند.

فلاح با اشاره به اینکه تعامل دام و مرتع، لازم و ضروری است متذکر شد: طرح‌های جنگل داری باید به درستی انجام شود و طرح تنفس جنگل نیازمند نظارت مناسب است.

این مسؤول در ادامه با اشاره به اینکه سازمان در حد توان اقدامات کافی را انجام داده است، اظهار داشت: نظارت‌ در جنگل‌ها کافی نیست و باید به صورت مستمر تعامل به وجود آید.

استاندار مازندران با تأکید بر مشارکت مردم یادآور شد: بیش از ۸۰ درصد از آب‌های استان به دریاها ریخته می‌شود و مجبور هستیم از منابع زیرزمینی استفاده کنیم.

جلودار با اشاره به اینکه تشکیلات پیرامون محیط زیست و منابع طبیعی جایگاه مناسبی ندارد، تصریح کرد: فعالیت‌های اصلی و اساسی فراموش شده است و به موارد بی اهمیت توجه می‌شود.

وی با تاكيد به اینکه بیش از ۹۰ درصد کشور به مدیریت منابع طبیعی احتیاج دارد، گفت: ارتقاء مسؤولیت و وظایف منابع طبیعی هزینه‌هایی دارد که لازم است دولت و‌مجلس این هزینه‌ها را بپردازد.

وي در پايان با اشاره به اینکه با تغییر کاربری بی‌رویه مقابله کرده‌ایم، اظهار داشت: استان مازندران توانایی همکاری و رسیدگی به طرح‌های مربوط به جنگل‌داری و بهبود کیفیت آب شرب را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار