رئیس پلیس راهور خراسان شمالی در گفت و گو با پانا:

163هزاردانش آموز خراسان شمالی ،همیار پلیس هستند

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی، با اشاره به اینکه، 163 هزاردانش آموزدر خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند اظهارداشت: همه این دانش آموزان همیاران پلیس هستند.

کد مطلب: ۶۷۲۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد

سرهنگ رحمان اسپیدکار در گفت و گو با خبرنگار پانابا بابیان اینکه ، هدف ما ارتقای فرهنگ ترافیکی است عنوان کرد: در این خصوص تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش استان و شهرستان ها انعقاد شده ، در طی سال تحصیلی، دوره های آموزشی در راستای فرهنگ ترافیک، سلامت و تندرستی و مقررات راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان ارائه می شود.

وی با اشاره به آمار 163 هزار دانش آموز همیار پلیس گفت: با توجه به جمعیت استان، در حدود 20 درصد آموزش های لازم به دانش آموزان داده خواهدشد و دانش آموزان با شرکت در این کلاس ها ، قطعا آموزش ها را به خانواده هاشان منعکس می کنند.

رئیس راهنمایی و رانندگی استان در ادامه بیان کرد: در همه مناطق و شهرستان ها از مقاطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی به عنوان همیار پلیس معرفی شده اند که مقطع پیش دبستانی به عنوان پلیس یار کوچلو،متوسطه اول پلیس یار نوجوان و متوسطه دوم پلیس یارجوان انتخاب می شوند.

وی افزود: در شهرستان های استان، دانش آموزان به بوستان یا پارک ترافیک مراجعه و توسط همکاران راهنمایی و رانندگی به صورت تئوری و عملی آموزش های لازم ارائه می شود.

سرهنگ اسپیدکار با اشاره به بار ترافیکی در کشور و همچنین در استان گفت: خوشبختانه بارترافیک در استان 10 درصد کاهش پیدا کرده است و این به منزله کاهش رفت و آمد ها نمی باشد بلکه به علت اجرای قانونمند بودن مردم در برابر قانون و قوانین راهنمایی و رانندگی و ایجاد نظم در جامعه است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کاهش سوانح راهنمایی و رانندگی و نظم در کشور گفت: تمام ارگان و ها و دستگاهها، خانواده ها و رانندگان تلاش کنند تا بخش غم انگیز حوادث تلخ و ناگوار تصادفات در کشور کاهش پیدا کند.

سرهنگ اسپیدکار ، در پایان این گفت و گو، گذری به سرویس مدارس و تخلفات اشاره ای داشت و افزود: به صورت مستمرسرویس مدارس کنترل و تخلفات رصد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار