تجلیل از یاری همیاران پلیس و فرهنگ‌یاران ترافیک

به مناسبت هفته نیروی انتظامی از کودکانی که در رواج فرهنگ ترافیک در شهر با نیروی انتظامی و پویش مردمی ترافیک همراهی می‌کنند تجلیل به عمل آمد.

کد مطلب: ۶۷۲۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل ازپویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، فرهنگ ترافیک یکی از بزرگ‌ترین مسائل اجتماعی است که روزانه اکثر شهرنشینان را درگیر خود می‌کند، فرهنگ‌سازی در این زمینه نیازمند تلاش و برنامه‌ریزی طولانی مدت و صبوری بسیار است، برای آموزش پایه‌ای نیاز است تا در کنار اولین آموزش‌های تحصیلی به این مهم پرداخته شود و طرح همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک یکی از مؤثرترین طرح‌های برای رسیدن به این منظور است.

کودکانی که از دوران آموزش ابتدایی با آموزش‌ها ترافیکی و قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا می‌شوند نه‌تنها در آینده مروجان اصلی فرهنگ صحیح ترافیک هستند، بلکه امروز نیز به‌عنوان چشمان ناظر بر رفتارهای خانوادگی نقش یک ناصح مهربان را بازی می‌کنند.

به مناسبت هفته نیروی انتظامی که با هفته کودک نیز هم‌زمان شده، با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان، پلیس راهور، اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان و پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان همایش بزرگ همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک در تالار شهدای ادب برگزار شد. میهمان ویژه این برنامه مادر شهید حاج حسین خرازی بود که به‌منظور حمایت از نیروی انتظامی در این برنامه حضور پیدا کرد.

تبدیل عادات ناصحیح به هنجارهای درست

سرهنگ رضا رضایی فرمانده پلیس راهور استان اصفهان به‌عنوان اولین سخنران این برنامه در مورد فلسفه برپایی این همایش اظهار داشت: نتیجه پاسداشت از همیاران پلیس که در انضباط بخشی در حوزه ترافیک کمک می‌کنند، امنیت، کاهش تصادفات، روان سازی ترافیک، کاهش آلودگی محیط زیست و ده‌ها سود دیگر است.

وی در ادامه به تجدید میثاق همیاران پلیس اشاره کرد و افزود: امروز میثاق خود را با یکدیگر تکرار می‌کنیم تا کمک کنیم رفتارهای ناصحیح که در جامعه عادت شده است به هنجارها و عادات درست بدل شود.

توجه کودکان به حفظ محیط زیست

سرهنگ حسین حسین زاده جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان از حضور مادر شهید حاج حسین خرازی برای عنایت به نیروی انتظامی و حمایت از جوانان خدمت‌گذار تشکر کرد و با بیان این جمله که همه ما دوست داریم قهرمان ملی شویم، گفت: عامل اکثر تصادف در جاده‌های بین‌شهری خستگی رانندگان است و بیشتر حوادثی که منجر به فوت کودکان می‌شود به علت خستگی پدر و مادرها در هنگام رانندگی است.

وی با ابراز تأسف از فوت کودکان در سوانح رانندگی خطاب به همیاران پلیس اظهار داشت: شما می‌توانید در کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی مؤثر باشید، رانندگان برای هر 2 ساعت رانندگی به 15 دقیقه استراحت نیاز دارند و شما باید این تذکر را به خانواده در سفرهای بین‌شهری بدهید.

حسین زاده به نقش ترافیک شهری در افزایش آلودگی هوا اشاره کرد و از توجه کودکان در حفظ محیط زیست ابراز خوشنودی کرد و تصریح کرد: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و اگر خطایی در اصفهان رخ دهد، گردشگر خارجی آن را به‌پای تمام کشور ایران می‌نویسد، پس هوای شهر اصفهان را داشته باشیم.

کودک نشانه خداست

شهین جوانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، از برپایی پرچم ایران به‌وسیله مدارسی با یک دانش‌آموز در دورترین نقاط کشور یاد کرد و گفت: شعار هفته کودک، «کودک، نشانه خدا» است و باید قدر این نشانه‌های خدا را بدانیم، مغزهای کودکان ما سرمایه‌های مملکت ما هستند.

وی بهترین دوران برای آموزش را دوران ابتدایی دانست و خطاب به همیاران پلیس گفت: آینده ایران ما به دست شماست، کاری که شما می‌کنید، کاری بزرگ است و نتیجه آن در کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی نشان می‌دهد شما تا چه اندازه موفق بوده‌اید، نیروی انتظامی حامی امنیت این مملکت است و از همکاری شما با آن تشکر می‌کنیم.

در ادامه از 11 معلم فعال در همیاری پلیس و 19 کودک همیار پلیس و طیبه تابش مادر شهید حاج حسین خرازی توسط مسئولان نیروی انتظامی، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری اصفهان، مدیر پویش مردمی ترافیک و مسئولان اداره کل آموزش پرورش تجلیل شد.

اجرای دکلمه و سرود توسط کودکان همیار پلیس، اجرای گروه سرود مولا به سرپرستی سعید شمس و در انتها قرائت میثاق نامه نیروی انتظامی توسط کودک همیار پلیس از بخش‌های دیگر این همایش بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار