معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل خبرداد:

بهره مندی ۳۵۰۰ نفر از آموزش‌های گردشگری در استان اردبیل

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در چهار سال گذشته سه هزار و ۵۷۷ نفر در حوزه گردشگری استان اردبیل آموزش دیدند.

کد مطلب: ۶۷۲۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،قادر تقی‌زاده در جلسه بررسی آموزش‌های حوزه گردشگری در اردبیل اظهار داشت: در بازه زمانی ۶ ماهه دوم سال ۹۲ تا نیمه نخست امسال سه هزار و ۵۷۷ نفر در دوره‌های آموزشی گردشگری استان شرکت کرده و از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند .

وی افزود: در همین مدت ۱۲۲ هزار و ۲۸۴ نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است که آموزش‌ها بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی برای مراکز اقامتی،تاسیسات گردشگری، مجتمع‌های آبدرمانی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز بین راهی برگزار می‌شود .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه دوره‌های آموزشی در سه قالب کلی تعریف شده است، تصریح کرد: دوره‌ها شامل دوره‌های زیر ۳۰ ساعت بر اساس نیاز تاسیسات گردشگری، دوره‌های مصوب گردشگری میان مدت و دوره‌های برگزار شده مشترک با سایر نهادها است .

تقی‌زاده با اشاره به به حضور ۴۱۱ نفر در دوره‌های مشترک با سایر نهادها، ۲۹۷ نفر در دوره‌های مصوب گردشگری و دو هزار و ۳۲۵ نفر در دوره‌های زیر ۳۰ ساعت بیان کرد: عمدتا به دلیل کاهش پیک فعالیت موسسات گردشگری دوره‌های آموزشی در نیمه دوم سال برگزار می‌شود که در سال جاری نیز برگزاری دوره‌ها تداوم خواهد داشت .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه صدور پروانه مراکز اقامتی و یا تمدید آن منوط به شرکت در دوره‌های آموزشی بوده ضروری است فعالان این حوزه نسبت به شرکت در دوره‌ها اقدام کنند .

تقی‌زاده خواستار همکاری فرمانداران در برگزاری دوره‌های آموزشی شد و افزود: انتظار می‌رود اعتبار لازم برای برگزاری دوره‌ها با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری مطلوب آن تامین شود که اولویت امسال در برگزاری دوره‌ها ارتقا کیفیت بوده که به منظور برگزاری دوره‌ها از ظرفیت اساتید ملی استفاده خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار