معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان:

تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان اولویت اول در آموزش و پرورش باشد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در جمع معاونین پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان گفت: باید تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان مبتنی بر سیاست های تعلیم و تربیت اسلامی اولویت اول آموزش و پرورش باشد.

کد مطلب: ۶۷۲۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان در جمع معاونین پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان که در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد؛ با بیان این مطلب گفت: برای تربیت درست دانش آموزان باید بستر های مناسب فراهم شود و یکی از این بستر ها همراهی اولیا و دستگاه های فرهنگی هم سو با آموزش و پرورش است.

وی برنامه محوری را یکی از مهم ترین فعالیت ها حوزه پرورشی دانست و گفت: این معاونت برای چهارمین سال متوالی برنامه محور شده و کلیه برنامه ها و فعالیت های این حوزه تثبیت شده است.

نریمانی از انجام ارزیابی و رتبه بندی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق در ارتقای شاخص های حوزه پرورشی خبر داد و پاسخگویی به موقع به مکاتبات، ارائه گزارش های به موقع و فعالیت بر اساس تفاهم نامه منعقده و شاخص ها را مهم ترین معیار های این ارزیابی عنوان کرد.

وی در ادامه به تشریح سیاست های کلی حاکم بر حوزه پرورشی پرداخت و گفت: تقویت و گسترش انس با قرآن ، سیره پیامبر و توسعه اقامه نماز جماعت در مدارس محوری ترین سیاست حوزه پرورشی است که مربیان پرورشی مدارس باید در این زمینه اهتمام ویژه ایی داشته باشند.

حجت الله نریمانی ترویج فضای اعتدال و عقلانیت، آشنایی جوانان با افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) و اهتمام نسبت به منابع اسلام و ایران و همچنین تعمیق بینش دانش آموزان، تقویت هویت دینی و ملی و تشویق آنان به اسلام و ایران شناسی را از دیگر برنامه محوری حوزه پرورشی نام برد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه باید خروجی آموزش و پرورش در مدارس بر اساس سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تربیت عبد صالح باشد؛ اظهار داشت: باید فعالیت مدارس و تربیت دانش آموزان بر اساس سند تحول و در تراز جمهوری اسلامی باشد و همه ارکان مدرسه نیز در این مهم نقش ایفا کنند.

وی از معاونین پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان خواست آسیب های اجتماعی فرهنگی را رصد کرده و با شناخت و آگاهی کامل، فرقه ها و نحله های انحرافی، نسبت به آگاه سازی اولیا و دانش آموزان اقدام کنند.

نریمانی با بیان اینکه تقویت مطالعه مفید در بین دانش آموزان مطالبه مقام معظم رهبری و از سیاست های کلی آموزش و پرورش است، بر احیا کتابخانه مدارس و برگزاری مسابقات کتابخوانی در بین دانش آموزان تاکید کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به اینکه در این برهه از زمان همه ما به نوعی نیازمند مشاوره و راهنمایی هستیم؛ گفت: با وجود آسیب های اجتماعی و تهدیداتی که همواره متوجه دانش آموزان است؛ باید هسته مشاوره در مدارس را فعال کرده و با شناسایی مدارس لازم التوجه، مشاوره های لازم به دانش آموزان داده شود.

وی با بیان اینکه تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان مبتنی بر سیاست های تعلیم و تربیت اسلامی اولویت اول آموزش و پرورش است؛ گفت: برای تربیت درست دانش آموزان باید بستر های مناسب فراهم شود و تعامل معلمان و اولیا موجب شکل گیری تربیت صحیح در دانش آموزان خواهد شد.

نریمانی با تاکید بر اینکه کلیه برنامه های و فعالیت های اجرایی در مدارس باید دانش آموز محور باشد؛ گفت: اگر دانش آموزان در فعالیت ها مشارکت داشته باشند زمینه شکل گیری تربیت اجتماعی آنان فراهم می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار