تحت پوشش سواد آموزی قرار گرفتن یک هزار و 140 نفر در استان مرکزی

معاون سواد آموزشی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: یک هزار و 140 نفر امسال تحت پوشش سواد آموزی این استان قرار گرفتند.

کد مطلب: ۶۷۰۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، حسین میرزایی افزود: سهمیه سواد آموزی استان در سالجاری 2 هزار و 800 نفر است که این تعداد یک هزار و 300 نفر در دوره سواد آموزی، 500 نفر در دوره انتقال، 500 نفر در دوره تحکیم و 400 نفر اتباع خارجی را شامل می شود.

وی ادامه داد: آشنایی سواد آموزان با دنیای دیجیتال برای نخستین بار طی سال جاری در استان اجرایی می شود.

معاون سواد آموزشی آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: امسال برای نخستین بار 100 نفر از سواد آموزان شهرستان اراک به صورت نمونه تحت آموزش های هفتگانه کار با یارانه قرار می گیرند و سال آینده این آموزش ها در کل استان اجرایی می شود.

میرزائی اظهار داشت: از دیگر برنامه های معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی در سال جاری می توان به مهارت خواندن با خانواده، کتابخوانی، انشاء نویسی و آموزش مهارت های ارتباطی اشاره کرد.

وی ابراز داشت: آموزش و پرورش استان مرکزی در سال جاری با تشدید فعالیت ها در حوزه مسدود کردن مبادی بی سوادی، پوشش صد در صدی تحصیل دانش آموزان در پایه ابتدایی و شناسایی والدین بی سواد و بهره گیری از دهیاران برای شناسایی افراد کم سواد و بی سواد در روستاها، محو و نابودی بی سوادی را در دستور کار قرار دارد.

معاون سواد آموزشی آموزش و پرورش استان مرکزی آموزش سواد آموزان را در سه دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال دانست و گفت: این افراد 400 ساعت در دوره سواد آموزی، 200 ساعت در دوره تحکیم برای تحکیم آموزش ها و 600 ساعت در دوره انتقال که معادل ششم ابتدایی است تحت آموزش قرار می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار