شرکت 2 هزار دانش آموز آذربایجان غربی در سوگواره "احلی من العسل"

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: تعداد 2 هزار دانش آموز پسر استان فردا چهارشنبه 5 مهرماه مصادف با ششم محرم به یاد نوجوان رشید دشت عاشورا در مدارس و مصلی های استان به سوگ این شهید کربلا می نشینند.

کد مطلب: ۶۶۸۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
قدرت اله قاسمی در گفت و گو با خبرنگار پانا افزود: دانش اموزان ارومیه ای در مصلی ارومیه به تعداد 2 هزار نفر در این عزاداری شرکت می کنند. در کنار حضور دانش آموزان استان در مصلی ها، مدارس نیز در این آیین شرکت می کنند و با هماهنگی های انجام شده با نهادها در راستای حمل و نقل دانش آموزان نیز تدابیر لازم اتخاذ شده است.
قاسمی با اشاره به اهداف مراسم احلی من العسل نیز گفت: با استناد به یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین مبنی بر ایجاد ساز و کارهای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایتمداری، تولی و تبری، امر به معروف و نهی از منکر، پرورش و تقویت روحیه جهادی تلاش شده تا با الگودهی در قالب سوگواره احلی من العسل به دانش آموزان نوجوان و جوان مسیر تربیتی شایسته ای ترسیم شود.
وی اضافه کرد: نهضت امام حسین (ع) برشی از تاریخ نیست بلکه باید روح تاریخ باشد بنابراین اهداف و هویت قیام کربلا می تواند هویت فرهنگی و زیستی مارا تکمیل و پرشکوه سازد.
قاسمی ادامه داد: براین اساس می توان همواره از حضرت سید الشهدا(س) درس اموخت و ان را به عنوان چراغ راه زندگی تعریف کردتا از سقوط و گمراهی در امان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار