وجود ۵۰۰ مرکز شناسایی اختلالات یادگیری در سراسر کشور
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايی با اشاره به آمار قریب به ۵ درصدی دانش آموزان دچار اختلال یادگیری از وجود ۵۰۰ مرکز در این حوزه خبر داد.
به گزارش پانا، مجید قدمی در حاشیه نواختن زنگ مهر ومقاومت در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی فاطمه الزهرا(س) شیروان اظهارکرد: همزمان با مدارس عادی کشور ۱۳۲ هزار دانش آموز هم در مدارس استثنایی کشور سال تحصیلی خود را آغاز کردند.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي با بیان اینکه چهار تا پنج درصد دانشآموزان، اختلالات یادگیری دارند، گفت: دانش آموزان در ۵۰۰ مرکز تشخیص اختلالات یادگیری، شناسایی می شوند.
قدمی درباره موضوع کمبود معلم در مدارس استثنایی کشور نیز گفت: تامین معلم برای مدارس استثنایی کشور از طریق دانشگاه فرهنگیان و جذب نیروی آزاد در حال انجام است.
وي در خصوص خدمات فرهنگیان شاغل در مدارس استثنایی گفت: همچون سال های گذشته، این همکاران فرهنگی ضریب یک ممیز دو دهم می گیرند و با ۲۵ سال خدمت بازنشسته می شوند؛ از سویی از نظر حقوقی، کمی بیشتر از همکاران فرهنگی عادی هستند.
ارسال دیدگاه