استاندار قم خواستار شد:

استفاده از ظرفيت های مردمي برای پيشگيری و مقابله با مواد مخدر

استاندار قم با اشاره به ظرفيت بسيج، سمن ها و كانون های مساجد گفت: استفاده از ظرفيت های مردمی در راستای پيشگيری و مقابله با مواد مخدر در دستور كار مسئولان قرار بگيرد.

کد مطلب: ۶۶۸۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل روابط عمومی استانداری قم، سيد مهدي صادقي استاندار قم در پنجمين جلسه شوراي هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم ضمن تسليت فرا رسيدن ايام شهادت اباعبدالله (ع) و گراميداشت هفته ی دفاع مقدس اظهار داشت: مسئله ی مبارزه با مواد مخدر بايد به عنوان وظيفه ی دينی از منظر امر به معروف و نهي از منكر مورد توجه باشد.
استاندار قم با اشاره به اقداماتی كه در راستای بهبود معتادين مواد مخدر گفت: بايستی اشتغال بهبوديافتگان جهت جلوگيری از اعتياد مجدد در دستور كار مسئولان قرار بگيرد.
نماينده عالی دولت در استان آمار اعتياد مجدد بهبوديافتگان در كشور و استان را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: اين مسئله نشان دهنده ی آن است كه نسبت به آن آسيب شناسی دقيقی صورت نگرفته است.
وی آموزش معلمين و مربيان در مقاطع ابتدايی، راهنمايی و دبيرستان در زمينه ی پيشگيری از مواد مخدر را ضروری دانست و افزود: قشر دانش آموز در مقابل بسياری از معضل ها آسيب پذير هستند كه بايد نگاه حمايتی مسئولان شامل ايشان شود.
استاندار قم خاطرنشان كرد: فعاليت های آموزشی در نمايشگاه های مختلف نيز مي تواند موثر واقع شود.
صادقی با اشاره به ظرفيت های موجود در استان قم افزود: بسيج، سمن ها و كانون های مساجد بخشی از ظرفيت های قابل استفاده جهت پيشگيری و مقابله با مواد مخدر هستند.
ابوالفضل شريفی دبير شورای هماهنگی مواد مخدر استان قم نيز با اشاره به برنامه های آموزشی پيشگيری از اعتياد اظهار داشت: در نمايشگاه ياد ياران ويژه دفاع مقدس غرفه ای جهت آموزش شهروندان در اين زمينه در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به كشفيات كاشت شاهدانه در استان قم اظهار داشت: دهياری ها بايستی آموزش های لازم را جهت كمك به مسئولان جهت جلوگيری از چنين فعاليت هايی دريافت نمايند.
سرهنگ بلفكه رئیس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم نيز با اشاره به گزارش عملكرد پليس در كشف و مقابله با قاچاق مواد مخدر، دستگيری 630 نفر خرده فروش در سال جاری را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در هفته ی گذشته 17 نفر از خرده فروشان مواد مخدر در استان قم دستگير شده اند.
وي با بيان اينكه بيش از 9000 نفر از نگه دارندگان مواد مخدر، قاچاقچيان خرد و كلان و معتادين متجاهر در سال جاری دستگير شده اند گفت: 81 درصد افزايش دستگيری را نسبت به 6 ماهه نخست سال گذشته داشته ايم.
بلفكه تصريح كرد: 12 باند حرفه ای متلاشی و 79 قاچاقچی سرشبكه دستگير شده اند.
رئيس پليس مواد مخدر استان قم اظهار داشت: در مدت 6 ماهه گذشته 2100 كيلوگرم انواع مواد مخدر با رشد 4 درصدی نسبت به سال گذشته كشف شده است.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار