پیام مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶

مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران به مناسبت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ۹۷-۹۶ پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۶۶۷۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، متن پیام علی‌اصغر قیصری به شرح زیر است:

عَلَّمَ بِالْقَلَمِ عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ یَعْلَمْ

در آستانه‌ی آغاز فصل شورانگیز علم و قلم و ماه شوق‌آمیز مهر و ‌مدرسه، هم‌زمانی آن با هفته‌ی گرامی‌داشت یادِ همیشه زنده‌ی حماسه‌سازان و شهیدان دفاع مقدس و نیز دهه‌ی تجلی صبر و ایثار، آزادگی و ‌خلوص، دهه‌ی محرم را نشانی از آمیختگی جدایی‌ناپذیر علم و اندیشه و عمل دانسته و بر اسوه‌های بی‌بدیل این عرصه، شهدای کربلا و دفاع مقدس و روح تابناک امام شهیدان، درود می فرستم.

این‌جانب آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۷ و حضور دوباره‌ی دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیاء عزیز را به نهاد علم‌آموزی و اندیشه‌پروری تبریک می‌گویم و امید بر این خواسته‌ی شیرین می‌بندم که این حضور، حضوری پرثمر و پرنشاط و ماندگار باشد.

در دنیای امروز به همان میزان که «آموزش» در رشد و پیشرفت دانش‌آموزان سهمی غیرقابل انکار دارد، «پرورش» و «تربیت» نیز رکن اساسی در بالندگی اندیشه، فرهنگ و آگاهی همه‌جانبه‌ی آنان به شمار می‌رود که بنیادهای محکم و استوار راستی و درستی را در زندگی نوجوانان و جوانان برپا می‌دارد.

در این میان سازمان دانش‌آموزی با ساماندهی و انتظام‌بخشی به تشکلات دانش‌آموزی خود، نقش پربار آموزش مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان را بر عهده دارد تا در این مسیر روشن و مشخص، به هدف غایی خود که ساختن جامعه‌ای صالح با حیات طیبه است، دست یابد و نسلی توانمند، کاردان و آشنا و متعهد به فرهنگ ایرانی و اسلامی تقدیم ایران عزیز نماید.

از سویی آنچه که در جامعه‌‌ی امروزی از آن با نام آسیب‌های اجتماعی یاد می‌شود، نتیجه‌ی گم شدن شخصیت درونی و بیرونی نوجوانان ما در زندگی اجتماعی به عنوان فردی تأثیرگذار و در نتیجه، فرار آنان به خلوت و بازنمایی و بازسازی نداشته‌های اجتماعی‌شان در ذهن و رؤیا و وهم است که خود آغازگر یک انحراف و در نهایت یک آسیب است.

اینک ما به عنوان متولیان سلامت‌بخشی به شخصیت دانش‌آموزان، می‌توانیم با تشکیل گروه‌های هدفمند و با تقسیم‌بندی به‌جای وظایف و برنامه‌ریزی درست در این گروه‌ها، به هر دانش‌آموز فرصتی نو دهیم تا نقش سازنده و مؤثر خود را بشناسد، بازیابد، ایفا نماید و نتیجه‌ی عملکرد خود را ببیند.

امروز تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی تحت نام‌های پیشتازان و فرزانگان با حضور داوطلبانه و منسجم و ساماندهی شده‌ی دانش‌آموزان در لوای راهبری یک مربی آموزش‌دیده، بی‌شک قدم‌های مثبتی در حل بسیاری از مشکلاتی برخواهد داشت که به نوعی، آسیب شناخته شده‌اند.

سازمان دانش‌آموزان استان مازندران در سال تحصیلی جدید بنا به دیدگاه همه‌جانبه‌ی مدیرکل آموزش و پرورش استان و تحت توجه ویژه‌ی دبیر پروژه مهر، یکی از ارکان ستاد پروژه مهر به شمار رفته و به همراه سازمان‌های دانش‌آموزی شهرستان‌ها و مناطق زیرمجموعه‌ی خود، با نیت همیشگی خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان عزیز، در جهت هرچه پربارتر برگزار شدن پروژه مهر، حضوری فعال داشته و دارد؛ چراکه معتقد هستیم دانش‌آموزان و مربیان پیشتاز و فرزانه‌ی عضو تشکلات سازمان دانش‌‌آموزی، طلایه‌داران داناییِ همراه با توانمندی در عرصه تعلیم و تربیت هستند و این واقعیت، همان هدف نهایی نظام آموزش و پرورش است.

از پروردگار دانای روشنی‌بخش می‌خواهم که سال تحصیلی جدید برای تمامی دانش‌آموزان میهن عزیزمان، نویدبخش پیشرفت در دانش‌اندوزی و سرافرازی در دست‌یابی به اهداف عالیه‌ باشد.

علی‌اصغر قیصری
مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار