شعار آموزش و پرورش خراسان رضوی تحقق کیفیت و عدالت در سایه برنامه محوری

گردهمایی مدیران مدارس ناحیه 7 مشهد با حضور مدیرکل آموزش و پرورش برگزار شد

کد مطلب: ۶۶۶۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، جلسه گردهمایی کلیه مدیران مدارس ناحیه ۷ با حضور کاظمی مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در اردوگاه ثامن الحجج (ع) برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، با اشاره به همزمانی آغاز محرم با آغاز سال تحصیلی که فصل شکوفایی علم، دانش و نوروز خرد و خردورزی است اذعان کرد: خوشحالیم ماه مهر ما، با ماه محرم به هم در آمیخته شده و این پیوند با ائمه معصومین فرصت خوبی برای تعلیم و تربیت است.
کاظمی مدیران مدارس را مهمترین عناصری که تعلیم و تربیت را به معنای واقعی رقم می‌زنند دانست و گفت:آموزش و پرورش خراسان رضوی با دارا بودن حدود 8/7درصد کل جمعیت دانش آموزی کشور، 11 درصد جمعیت دانش آموزی روستایی،14 درصد دانش آموزان استثنایی کشور 90 هزار معلم و 75 هزار دانش آموز اتباع و نحوه پراکندگی جغرافیایی پرکارترین آموزش و پرورش کشور است که در کنار ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به بهترین شکل ممکن ،امسال و تنها در تابستان حدود 36 همایش ملی را برگزار کرده و موفق به کسب 318 رتبه برتر در حوزه های آموزشی در مقطع متوسطه،ابتدایی و پرورشی و تربیت بدنی و سلامت گشته است.
کاظمی ادامه داد: در تابستان امسال 54 هزار دانش آموز را در قالب 453 هزار و هشتصد نفر روز از سراسر کشور در اردو های مختلف ملی میزبانی کردیم و به لطف الهی هیچ گونه اتفاقی برای آن ها پیش نیامد ،به علاوه اینکه ما در تعطیلات تابستان و عید نوروز بیش از 4 میلیون نفر روز از زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را میزبانی می کنیم که خود عدد قابل توجهی است و حجم بالایی از نیروی انسانی صرف این فعالیت ها می شود.
کاظمی با اشاره به افزایش یک نمره ای میانگین معدل دروس نهایی استان گفت: ما در درصد قبولی دروس نهایی نیز بیش از یک نیم درصد نیز رشد داشتیم. قطعاً اینگونه موفقیت ها و افزایش رتبه های آموزشی، ارزش بسیار بیشتری نسبت به کسب رتبه های تک رقمی کنکور دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه افزود: در حوزه مسائل مالی، مشکلات مالی آموزش و پرورش هیچ گاه حل نمی‌شود، و فقط جنس این مشکلات تغییر پیدا میکند مشکلات آموزش و پرورش حل نمی شود به حل نخواهد شد مگر آنکه آموزش و پرورش کشور دغدغه اول نظام و اولویت اول نظام قرار بگیرد البته ما مشکلات و سختیهای مالی مدارس را به فال نیک می‌گیریم و می‌گوییم که رشد، در سختی ها اتفاق می افتد، خلاقیت، نوآوری و جهش در رفاه اتفاق نمی افتد،تلاش، و کوشش این موفقیت‌ها و خلاقیت ها را به بار می نشاند و مدیران مدارس ما تنها کسانی هستند که می توانند در آموزش و پرورش جهش ایجاد کنند .
معاون استاندار و فرماندار مشهد با اشاره به مناسبت این روز، که روز ادب و شعر پارسی و به نام محمود شهریار ثبت شده است اذعان کرد: آموزش و پرورش کشور با مشکلات فراوان روبروست که با آنها دست به گریبان است، اما توفیقات خوبی را به دست آورده است که بیشتر ماحصل تلاش و دغدغه معلم این است .
نوروزیان در ادامه خاطر نشان کرد: به رقم تلاش‌ها و زحمات فراوانی که معلمین و مدیران ما در مدارس متحمل می‌شوند امکانات و منابع بسیار محدود است و به جهت کمبود امکانات دغدغه اصلی مدیران آموزش و پرورش در تمامی سطوح به جای تعلیم و تربیت و پرداختن به مسائل آموزشی و تربیتی امکانات و فضای آموزشی و سخت افزارهای مورد نیاز برای سیستم تعلیم و تربیت است. وقتی ذهن همه ما درگیر این مقوله ها شود از نرم افزار سیستم آموزش و پرورش و محتوی سیستم غافل خواهیم بود و غفلت خواهیم کرد.
وی در پایان گفت: به عینه دیده ایم هرکجا که آموزش و پرورش فعال تر است و جدیت و تلاش بیشتری دارد، آنجا آسیب های اجتماعی و آمار جرایم ، کمتر است و گاهی یک معلم و یک مدرسه کاری را انجام می‌دهد که اثرش در یک شهر کاملاً مشهود است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه هفت مشهد مقدس ضمن خیر مقدم به مدیران مدارس گفت :ماه مهر، بهار تعلیم و تربیت ،ماه شروع دوباره در بوستان علم و فن آوری ، تربیت سازندگی شور و هیجانی ناشدنی این روزها در خاطرات همه ما ، برگ های زرینی کتاب زندگانی ماست اما این بار، این شروع قرین شده با حماسه حسینی و آمیخته است با فرهنگ ایثار و شهادت لذا همه ما مهرمان را در مکتب حسینی و با نشستن پای درس یگانه استاد ایثار و شهادت و یگانه مربی امر به معروف و نهی از منکر آغاز می‌کنیم.
محمد رضا کمالی با اشاره به ساحتهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اذعان کرد: بخش عمده ای از پروژه مهر امسال را به توسعه و ترویج فرهنگ حسینی و قیام عاشورا اختصاص خواهیم داد چرا که در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تمام تلاش ها و برنامه ریزی ها برای تربیت نسلی است که در تمام ساحت های تربیتی به ویژه ساحت دینی و اخلاقی سرآمد باشد مگر هدف، رسیدن به حیات طیبه نیست و چه الگویی بالاتر از امام حسین (ع) و یارانش برای دست‌یافتن به این اهداف بلند و مقدس ؛مگر می توان، برای جوانان الگوی مناسب تر از حضرت علی اکبر(ع) پیدا کرد؛ مگر می توان الگوی جوانمردی و وفاداری ، حضرت عباس بن علی (ع) را از یاد برد؛ اینها همان الگوهای مناسبی هستند که در صورت و سیرت می توانند بهترین سرمشق ها برای نسل جوان ، نوجوان و نونهالان ما هستند الگوهایی که در عدالت ، صداقت ، رشادت ، اخلاق ، دانش ، صبر و شکیبایی و تمام صفات و فضیلت های انسانی سرآمد نسل بشر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار