در آستانه آغاز سال تحصيلي:

نقشه راه آموزش و پرورش براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي ، منتشر شد

نقشه راه آموزش و پرورش براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، با هدف انسجام بخشي به برنامه ها و فعاليت ها و ترسيم افق هاي آينده، منتشر شد.

کد مطلب: ۶۶۲۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، نادر منصور كيايي افزود: وزارت آموزش و پرورش ، برنامه هاي مختلفي را به صورت متمركز به ابتكار ادارت آموزش و پرورش و مدارس كشور با همكاري دستگاه هاي مختلف ، سالانه طراحي و اجرا مي كند كه در آستانه آغاز سال تحصيلي 97-1396 به منظور استاندارد سازي فعاليت ها و هم افزايي ظرفيت ها در جهت دستيابي به موفقيت و اثر بخشي بيشتر در حوزه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي ، نقشه راه آسيب هاي اجتماعي را منتشر كرده است.

وي افزود: در اين نقشه راه، 3 هدف و 7 ماموزيت تعريف شده است كه شامل ابعاد گوناگون آموزشي، فرهنگي و مراقبتي است و به تقويت عوامل محافظت كننده و كاهش عوامل مخاطره آميز، توجه شده است. همچنين 5 راهبرد در اين نقشه راه تعريف شده است كه دو راهبرد مهم آن، افزايش نرخ پوشش فعاليت هاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و استقرار نظام مراقبت اجتماعي از دانش آموزان است.

وي درباره برنامه هاي طراحي شده در چارچوب اين نقشه راه گفت: در مجموع 15 برنامه اصلي در قالب سه محور آموزشي، فرهنگي و مراقبتي تعريف شده است.

مديركل دفتر مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي، در مورد چشم انداز ترسيم شده در اين نقشه راه گفت: افق اين نقشه راه، با محوريت افزايش نرخ پوشش پيشگيري ترسيم شده است كه به موجب آن، نرخ پوشش فعاليت هاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي ، با كوشش همه جانبه آموزش و پرورش و همياري دستگاه هاي همكار، به 100 درصد افزايش پيدا كند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار