فرماندار تبريز در افتتاح نمايشگاه آثار هنرمندان

شاخصه بارز تمدن ها دانش و هنر است

فرماندار شهر تبريز در افتتاحيه مراسم نمايشگاه آثار هنرمندان شهر تبريز گفت: شاخصه بارز تمدن ها علم و دانش و توجه به مقوله هنر و هنرمند بوده است.

کد مطلب: ۶۶۱۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، رحیم شهرتي فر ضمن قدردانی از سید جواد انگجی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و برگزارکنندگان این نمایشگاه و صاحبان آثار به پيدايش تمدن ها درطول تاريخ اشاره كرد و گفت: اگر در جامعه‌اي، فرهنگ حالتي بالنده و اعتلا يافته داشته باشد، قطعا تمدني در آن جا شكل گرفته است.

فرماندار تبریز افزود: مسئله مهم ديگر در تمدن‌ها توجه به هنر و هنرمندان مي باشد. تمدن ايران اسلامي و تمدن درخشان ايراني مديون آثار هنرمندان بزرگ است .

اين مسئول در ادامه به حمايت دولتها و حكومتها از هنر در طول تاريخ اشاره كرد و بيان داشت: هنرمندان در طول تاريخ مورد پشتيباني حكومتها قرار گرفته اند و به کمک آنها توانستند آثار زيادي را از خود برجاي گذارند.

اين عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي همه ارگان ها را به احياي آثار هنري و حمايت از هنر و هنرمندان دعوت كرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان بزرگترين مجموعه علم و دانش در سطح استان باني اين نمايشگاه است كه براي اولين بار در استان افتتاح مي شود و اداره كل فرهنگ و ارشاد و موسسه خصوصي بين المللي الف با اين ارگان در برگزاري اين نمايشگاه همكاري داشته‌اند.

در ادامه استاد حسین زنوزی رییس انجمن خوشنویشان استان آذربایجان شرقی گفت: امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دشمنان با جنگ نرم با ما مبارزه می کنند که همان جنگ به وسیله هنر است آنها درک درستی از هنر داشته‌اند و اسلحه هنر را به طرف ما نشانه رفته اند. مانیز باید با هنر مقابل آنها مبارزه کنیم زیرا که در این عرصه تنها هنر می تواند کارآ باشد.

وی افزود: منظور از برگزاری این نمایشگاه فروش آثار هنری نیست بلکه آشنایی کردن نسل امروز با هنرمندان منحصر به فرد و آثار هنری فاخر آنان است.

زنوزی با بیان اینکه باید نگاه متفاوتی به هنر داشته باشیم گفت: همانطور که مسئولین تلاش می کنند قرآن آموزان شهر زیاد شود باید سعی کنیم تا بر تعداد قرآن نویسان نیز افزوده شود.

وی در خاتمه گفت: جمع کردن هنرمندان در یک جا کار دشواری است از مسئولین می خواهیم که پشتوانه محکمی برای هنرمندان شهر باشند و از آنان با برگزاری چنین نمایشگاهی حمایت کنند. از مسئولین دانشگاهی نیز انتظار داریم رشته خوشنویسی جزو رشته های تحصیلی هنری در نظام آموزش عالی در نظر گرفته شود.

محرم محرمي معاون اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي تبريز نیز ضمن تشكر از دكتر انگجي اظهار داشت: اولين قدم اساسي در مورد فروش آثار هنري و اخذ مجوز هاي لازم توسط دانشگاه آزاد اسلامي تبريز برداشته شده است. اين مجموعه عظيم آموزشي هميشه حضور چشمگيري در تمامي برنامه هاي فرهنگي در سطح منطقه داشته است.

وي در ادامه افزود: يكي از برنامه هاي اصلي دولت تدبير و اميد در زمينه فرهنگ و هنر بحث واگذاري امور به مردم و متخصصان و صاحبان امر بود و این محقق شده است و برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های هنری بر عهده انجمن های هنری و هنرمندان است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه حمایت، پیگیری و تأمین اعتبارات آنها را عهده دار می باشد.

نمایشگاه آثار هنری هنرمندان تبریزی به همت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، موسسه بین المللی الف و مرکز کتابت قرآن کریم از 11 تا 14 شهریورماه سال جاری از ساعت 16 الی 21 جهت بازدید علاقمندان دایر می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار