مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خبرداد:

صادرات ۲ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه به ارمنستان و ترکمنستان

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: ۲ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه از استان اردبیل به مقصد کشورهای ارمنستان و ترکمنستان صادر می شود.

کد مطلب: ۶۶۰۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، صادق صالحی در بهره‌برداری از مجتمع کشتارگاه طیور در اردبیل اظهار داشت: دامپزشکی در راستـای تسهیـل روند صادرات از استان اهتمام جدی دارد و با توجه به نامگذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزایش صادرات در حوزه دام و طیور و فراورده‌های خام دامی و تداوم آن در سال ۹۶ را یکی از مصداق‌های بارز اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و اشتغال می‌دانیم .

وی با بیان اینکه امسال یک هزار و ۲۳۲ تن پا و پنجه مرغ تحت نظارت بهداشتی و کیفی این اداره کل به کشور ویتنام صادر شده است، گفت: اگر می‌خواهیم تولید مناسبی داشته باشیم و به دنیا عرضه کنیم باید محصولات قدرت رقابت‌پذیری بیشتری با محصولات تولیدی سایر کشورها داشته و تولید با استانداردهای روز دنیا سازگار و رویکرد قوانین، صادرات محور باشد .

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از صادرات به عنوان یکی از شریان‌های تداوم اقتصادی یاد کرد و افزود: نظارت‌های بهداشتی و کیفی دامپزشکی و ارتقای شاخص‌های بهداشتی یکی از علل رشد صادرات در منطقه است .

صالحی با بیان اینکه از ابتدای سال نزدیک به ۵۰۰ تن پودر گوشت تحت نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی به کشورهای ترکیه و ارمنستان صادر شده است، اظهار کرد: نظارت بهداشتی و کیفی بر صادرات انواع فراورده‌های خام دامی به خارج از کشور و صدور مجوزهای صادراتی یکی از وظایف استراتژیک دامپزشکی استان است .

وی گفت: مهمترین اقدامات و گام‌های دامپزشکی استان در راستای تسهیل و رونق تولید و افزایش صادرات راه‌اندازی سیستم یکپـارچـه قـرنطینـه مرزی، ارائه تسهیلات ویژه در انجام امور اداری مربوط به صدور مجوزها، تقویت ظرفیت‌های موجود در بخش دام و طیور و انجام نمونه‌برداری و آزمایشات لازم و تحویل نتایج آزمایشگاهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار