بهروز عطایی در گفت و گو با پانا:

سیچلو برای سرمربی‌گری گزینه مناسبی نبود/ امیدهای ایران ثبات نداشتند

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان معتقد است سیچلو صلاحیت لازم برای حضور در نیمکت تیم ملی امید را ندارد.

کد مطلب: ۶۵۷۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد

بهروز عطایی در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره کسب مقام هفتم امیدهای ایران در رقابت های جهانی گفت: مسابقات قهرمانی جهانی برای هر رده سنی شرایط خاص خودش را دارد و متاسفانه تیم امیدهای ما در این رقابت ها اصلا خوب کار نکردند و به رغم همه انتظارات مقابل تیم های آسیایی شکست را تجربه کرد.

وی ادامه داد: حداقل ترین انتظاری که از تیم امید داشتیم این بود که مقابل تیم های آسیایی بازی را واگذار نمی کرد، اگر حداقل مقابل ژاپن نتیجه را واگذار نمی کردیم در جایگاه پنجم قرار می گرفتیم.

عطایی با بیان اینکه نباید فرمول مسابقات و تغییر قوانین این رقابت‌ها را دلیل این ناکامی دانست، عنوان کرد: به نظرم این دلیل منطقی برای ناکامی تیم امید نیست چرا که دیگر تیم های شرکت کننده در این رقابت ها هم با همین شرایط روبه رو بودند و نمی تواند این دلیل قانع کننده ای برای این شکست باشد

این کارشناس والیبال کشورمان در ادامه عنوان کرد: به نظرم یکی از دلایل اینکه تیم امید نتوانست نتیجه بگیرد این بود که این تیم ثبات نداشت به این معنی که آنها در سه تورنمنت حضور داشتند اما هر در هر سه مسابقه به ترکیب واحدی دست پیدا نکرده بودند. بعد از مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا برخی بازیكنان تیم جوانان به این تیم اضافه شدند و من فکر می کنم بازیکنان به ثبات باهم نرسیده بودند و همین هم عامل شکست آنها شد.

عطایی در بخش های دیگر از صحبت هایش اشاره کرد: البته اشکالتی که در کار گروهی بود دیگر ایراد تیم بود که سیچلو هم آن را قبول کرده است. به هر روی خواسته ما از این تیم محقق نشد و من حداقل انتظار داشتم تیم ما باانگیزه تر کار کند.

این کارشناس والیبال در مورد عملکرد سیچلو در تیم امید والیبال ایران گفت: تا به اینجا کار چندان نتیجه فوق العاده ای از این تیم ندیدم و من هم مانند خیلی از اهالی والیبال معتقدم سیچلو برای نشستن بر روی صندلی سرمربیگری گزینه مناسبی نبود او دستیار خوبی بود اما برای هدایت یک تیم به عنوان سرمربی روزمه قابل قبولی نداشت.

وی با بیان اینکه دستمزد این مربی چندان ارزان نیست؛ عنوان کرد: در حال حاضر او مبلغ کلانی را از فدراسیون می گیرد و وقتی قرار است مربی خارجی در ایران فعالیت کند و هزینه های زیادی هم داشته باشد باید کارایی او هم در نظر گرفته شود که آیا خرج و مخارجش با خروجی ان همخوانی دارد یا خیر، اگرقرار به چنین نتایجی است چرا باید اینقدر هزینه شود و مربی از خارج از ایران هدایت این تیم را برعهده بگیرد؟اگر قرار باشد یک مربی خارجی با یك مربی داخلی تنها 10 تا 15 درصد تفاوت داشته باشد، چرا باید هزینه شود. قطعا مربیان داخلی هم می‌توانستند این نتیجه را با تیم امید بگیرند.به هر روی این مسابقات تجربه خوبی خواهد شد برای فدراسیون که زمانی هدایت یک تیم را به مربی خارجی می سپارند هزینه های و کارایی آن هم در نظر بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار