مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای مرحله دوم طرح بین المللی جایکا در 7میلیون هکتار از حوزه کارون

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به امضای مرحله دوم طرح بین المللی مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع (جایکا) گفت: این طرح با محوریت این استان در پنج استان حوزه کارون بزرگ وارد مرحله اجرایی می شود.

کد مطلب: ۶۵۷۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ علی محمدی مقدم در جمع خبرنگاران افزود: مرحله نخست طرح جایکا با همکاری ژاپن از سال 90 در پنج روستای منطقه بازفت استان با هدف حفظ و احیای جنگل و مراتع، کمک به معیشت مردم و افزایش درآمد جنگل نشینان آغاز شد و سال گذشته به پایان رسید .

وی افزود: 45 میلیارد ریال برای مرحله نخست طرح جایکا (آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن) با کمک مشترک ایران و ژاپن هزینه شده که از این مبلغ 80 درصد را دولت ژاپن و مابقی را دولت جمهوری اسلامی ایران تامین و هزینه کرده است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: طرح جایکا در حوزه کارون بزرگ با هفت میلیون هکتار وسعت اجرایی خواهد شد و جایکا به عنوان یک سازمان مستقل در حوزه توسعه ای در جهان فعالیت می کند .

محمدی مقدم تصریح کرد: نتایج مطلوب و رضایتمندی از این طرح در استان سبب شد تا مقامات 2 کشور ایران و ژاپن تصمیم بر تداوم اجرای این طرح در کشور بگیرند، برهمین اساس در توافق نامه جدیدی از سوی سازمان جنگلها به نمایندگی از ایران و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن مقرر شد تا دستاوردهای این طرح در چهارمحال و بختیاری به 5 استان خوزستان، اصفهان، کهگلویه و بویراحمد، فارس و اصفهان تعمیم داده شود .

وی با بیان اینکه طرح جایکا یکی از مهمترین طرح هایی است که در آن با بهره گیری از مشارکت مردمی، منافع ملی و مردم منطقه تامین می شود، گفت: در این طرح با ارائه آموزش های لازم به مردم بومی منطقه تلاش شده تا روش های بهره برداری از منابع طبیعی معقول شده و روشهای معیشتی جایگزین به مردم ارائه شود .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، مشارکت های مردمی را عامل اصلی عملکرد مطلوب این اداره کل در سالهای اخیر عنوان کرد و افزود: مشارکت و همراهی مردم نه تنها کمک بسزایی در حفظ مراتع و عرصه های ملی داشته بلکه در احیای گونه های ارزشمند در حال انقراض از جمله کلوس نقش موثری داشته است .

گفتنی است، مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری برای دومین سال پیاپی (94 و 95) در ارزیابی عملکرد به عنوان مدیر نمونه و برتر ملی در سطح استانهای کشور انتخاب شد که جلب مشارکت های مردمی در حفظ عرصه های ملی از مهمترین شاخص های ارزیابی مدیران بوده است .

همچنین اداره کل منابع طبیعی استان با کسب چهار شاخص از پنج شاخص ارزیابی به عنوان دستگاه برتر کشوری در سال 95 معرفی شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار