آذرکیش به پانا خبر داد

سابقه 20 ساله كارآفريني در آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: کارآفرینی به عنوان عامل کلیدی رشد و توسعة اقتصادی محسوب مي شود لذا داشتن الگوها و راهکارهای مناسب جهت ترويج فرهنگ كار و كارآفريني، تربيت نيروهاي انساني كارآفرين و بهره گيري از توان كارآفريني نيروهاي جوان فعال كشور ضرورتي انكار ناپذير است.

کد مطلب: ۶۵۲۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد

سید مصطفی آذرکیش در گفت و گو با پانا، با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی و ترکیب جمعیتی جوان کشور، مستلزم دستيابي به زمینه های پیشرو در صحنه هاي اقتصادی است، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش با درک نقش و سهم خود در زمينه ترويج فرهنگ كار و آموزش كارآفريني در راستاي اسناد بالادستي گام هاي عملياتي در زمينه توسعه كارآفريني برداشته است.

وی ادامه داد: این گام ها بر اساس سیاست هایی مانند سياست هاي كلان اقتصاد مقاومتي و راهكارهاي سند تحول بنيادين وزارت آموزش و پرورش است.

سابقه بيست ساله آموزش كارآفريني در شاخه كاردانش

آذرکیش اشاره کرد: با عنايت به سابقه بيست ساله آموزش كارآفريني در شاخه كاردانش به عنوان واحد درسي، در بهمن سال 1392 اولين شوراي سياستگذاري و برنامه ريزي توسعه كارآفريني براي تمام دوره هاي تحصيلي را با عضويت تمام مديران كل معاونت هاي آموزشي، پرورشي، تأليف كتاب هاي درسي، شاهد و ايثارگران، امور زنان و خانواده، معاون آموزشي سازمان آموزش و پرورش استثنائي و رياست دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران تشكيل داد.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش با تدوين برنامه جامع كارآفريني شامل برنامه ها و اقدامات ملي و استاني متناسب با توانمندي ها، ظرفيت ها، امكانات، بوم و اقليم به منظور ترويج فرهنگ كار و كارآفريني، شناسايي استعدادهاي كارآفريني دانش آموزان، آموزش كارآفريني و حمايت و پشتيباني از ايده ها نو و راه اندازي كسب و كارهاي دانش آموزي و فارغ التحصيلان هنرستاني و دبيرستاني در جهت توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی گام برداشته است.

ايجاد مركز رشد كارآفريني ويژه آموزش و پرورش

وی ايجاد مركز رشد كارآفريني ويژه آموزش و پرورش را يكي از برنامه هاي مصوب شوراي مذكور عنوان کرد و گفت: این مرکز به صورت آزمايشي در استان خراسان رضوي، هنرستان شهيد يوسفي با هدف توسعه فرهنگ كارآفريني، حمايت از ايده هاي نو كسب و كار دانش آموزي و حمايت و پشتيباني از راه اندازي هاي كسب و كار و تجاري سازي ايده ها در تابستان 1395 به طور رسمي تأسيس شد.

آذرکیش اظهار کرد: 19 مرداد اولين جشنواره كارآفريني اين مركز با هدف افزايش خلاقيت و انگيزه مديران، معلمان و هنرآموزان، ايجاد انگيزه، نشاط و پويايي در كارآفرينان نوپاي تحت پوشش مركز رشد، بسترسازي زمينه هاي مناسب براي خلاقيت و نوآوري و ايجاد فرصت هاي شغلي براي دانش آموزان، هنرجويان و به خصوص فارغ التحصيلان هنرستاني، افزايش ايده پردازي در دانش آموزان، هنرجويان و حمايت از ايده هاي برتر و تجاري سازي ايده ها، تشويق و ترغيب حاميان بخش هاي دولتي و خصوصي و... در مشهد مقدس برگزار شد.

وی ادامه داد: مخاطبين اين جشنواره دانش آموزان و فارغ التحصیلان کارآفرین، دانش آموزان و فارغ التحصیلان موسس کسب و کارموفق، دانش آموزان و فارغ التحصیلان ایده پرداز، مديران كارآفرين هنرستان ها و هنرجویان و هنرآموزان کارآفرینی هنرستان ها بودند. اين جشنواره در 5 محور زير برگزار شد:

_ معرفي و تجليل از مديريت هاي كارآفرينانه هنرستان ها

_ معرفي و تجليل از ايده هاي برتر دانش آموزي و هنرجويي

_ معرفي و تجليل از طرح هاي كسب و كار هنرآموزان كارآفريني

_ معرفي و تجليل از حاميان مركز رشد كارآفريني در بخش هاي دولتي و خصوصي

_ معرفي و تجليل ازبرگزيدگان رويداد كارآفريني( Start Up Weekend ) ويژه هنرجويان نواحي هفتگانه آموزشي مشهد

تاکید بر اجرای هدفمندانه برنامه ها در جهت کارآفرینی

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد با اجراي هدفمندانه برنامه ها و اقدامات برنامه جامع كارآفريني در آموزش و پرورش نسلي داراي دانش، مهارت و نگرش كارآفريني تربيت شوند و با ترويج فرهنگ كار و كارآفريني شاهد افزايش سهم آموزش هاي هنرستاني و فارغ التحصيلان كارآفرين به جاي فارغ التحصيلان جوياي كار باشيم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار