منتخب شورای شهر تهران:‌باید از فرسودگی اجتماعی و سیاسی جلوگیری کنیم

اولین کنگره سازمان عدالت و ازادی ایران با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و منتخبین شورای شهر تهران و سایر فعالان سیاسی در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

کد مطلب: ۶۵۲۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ در این مراسم مهدی مقدری دبیرکل سازمان عدالت و ازادی ایران اظهار کرد: ما به دنبال توسعه و تعالی و پیشرفت و گفتمان اصلاحات در کشور هستیم و بر این باوریم که هنوز عرصه عمومی کشور زنده است و علائم حیات دارد.

وی افزود: از نمایندگان مردم می خواهیم تا کابینه آینده را منطبق با مطالبات مردم ارزیابی کنند و برنامه ها و شعارهای اصلاح طلبان را ملاک خویش قرار دهند.

دبیرکل سازمان عدالت و ازادی ایران ادامه داد: امیدواریم که با حفظ مواضع و هویت خود آزادی و آبادی ایران اسلامی را شاهد باشیم تا بتوانیم در فرایند توسعه پایدار گام برداریم.

آموزش برای صلح

در بخش دیگری از مراسم الهام فخاری منتخب مردم تهران در شورای شهر اظهار کرد: ما باید آموزش مداوم و تلاش برای صلح پایدار و پاسداشت از محیط زیست و بازسازی اجتماعی را ملاک قرار دهیم و کاستی های سازمان را بگوییم تا در مسیر آینده موثرتر در عرصه آزادی و عدالت گام برداریم. ما باید از فرسودگی اجتماعی سیاسی جلوگیری کنیم واز همه کنش گرانی که نام و جان خود را در راه ایران فدا کرده اند حمایت کنیم و پر امید و پرتوان ایرانی بهتر را برای همه ایرانیان بسازیم.

پس از این پیام رئیس دولت اصلاحات به کنگره توسط یکی از اعضا قرائت شد.

تمرکز بر مسائل اقتصادی

در ادامه حجت الله میرزایی معاون امور اقتصادی وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: این که ما بگوییم عدم شفافیت ها در نهادها و دستگاه ها به دلیل عملکرد دولت نهم و دهم است تصمیمی غیرخردمندانه است البته که دولت نهم و دهم زمان وقوع این موضوع را نزدیکتر کرد. ما باید در احزاب اصلاح طلب سعی کنیم تمرکز و رویکرد خود را بر مسائل اقتصادی بگذاریم که این موضوع بسیار ضعیف و اندک است ما باید درک عمومی و فراگیر از مسئله اقتصاد داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را جهت توسعه همه جانبه کشور برطرف کنیم.زیرا اگر نتوانیم درک صحیحی از منابع داشته باشیم حاصل آن جز تخریب و ازمحلال سرمایه و منابع طبیعی کشور نیست و اکنون می بینیم که در دو استان فارس و شیراز به دلیل عدم مدیریت صحیح سرمایه های انسانی در حال خروج هستند.

وی گفت: اکنون ما رویکرد بانک مرکزی را در قبال موسسات غیررسمی می بینیم اما باز هم به دلیل ضعف های اقتصادی موسساتی تشکیل می شود که برخی از مقامات از آن حمایت می کنند که در نتیجه موجب مفت خواری و حاصلی منفی برای ایران خواهد داشت.

وی افزود: اینکه کسی در داخل وقتی ما به دلیل مفت خواری، رانت خواری تمایلی در سرمایه گذارن داخلی برای سرمایه گذاری در داخل کشور نمی بینیم چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که سرمایه گذاران خارجی در ایران سرمایه گذاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار