در گفت‌وگو با پانا؛

توضیح نماینده بجنورد درباره سلفی جنجالی مراسم تحلیف

عضو فراکسیون امید، درباره جزئیات سلفی جنجالی مراسم تحلیف روحانی گفت: یکی دو نفر از نمایندگان تهران (علیرضا رحیمی و احمد مازنی) که به زبان انگلیسی مسلط هستند در حال صحبت با خانم موگرینی بودند و سایرین نیز در حین این صحبت ها داشتند با ایشان عکس می گرفتند.

کد مطلب: ۶۵۰۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد

علی قربانی عضو فراکسیون امید و نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی که چهره او نیز در حاشیه این عکس ها مشاهده می شود در این باره به خبرنگار پانا گفت: این مساله را زیادی به حاشیه برده اند و به جز سلفی گرفتن یکی از نماینده ها، که شب گذشته عذرخواهی هم کرد؛ سایرین در حال انجام کار نمایندگی خود بودند.

قربانی با اشاره به عکس های منتشر شده و گوشی های در دست نمایندگان، عنوان کرد: گوشی های دست نمایندگان برای سلفی گرفتن نبود بلکه می خواستند از مکالمه ای که با خانم موگرینی برقرار شده بود فیلم بگیرند. اتفاق خاصی نیفتاده بود ولی در فضای مجازی ماجرا را بزرگ کرده بودند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: پس از اتمام صحبت یکی از نمایندگان گفت عکسی دسته جمعی بگیریم که با توجه به آنکه حائلی میان نمایندگان و مهمانان وجود داشت به سبکی که دیده شد نمایندگان ایستادند و آقای قشقاوی که در آن نزدیکی بود عکس را گرفتند.

قربانی خاطرنشان کرد: در مملکت ما حاشیه ها از متن پررنگ تر است. آنچه من در فضای مجازی دیدم تعجب آور بود. تیترهایی مانند «سلفی با مادر تحریم ها» و عناوینی از این دست؛ به طوری که داشتند نمایندگان را متهم به ارتباط با بیگانگان می کردند. اگر اینگونه است چرا او را به مجلس دعوت کردند؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام با توجه به ضرورت پرهیز نمایندگان از ایجاد هر گونه حاشیه مخربِ شان مجلس، به جا بود؟ گفت: نمایندگان باید بیش از این مراقب باشند و این اقدام اشتباهی بود که صورت گرفت ولی نیازی به عذرخواهی سایر نمایندگان نیست. چون دیگران در حال صحبت با موگرینی بودند و تنها یک نفر حرکتی غیر معمول انجام داد.

پیش از این فرج الله رجبی نماینده شیراز از مردم بابت این اقدام خود عذرخواهی کرد. او در کانال تلگرامی خود نوشت: « اگرچه نمایندگان حاضر در محل از سر مطایبه مشغول گرفتن عکس بودند، ولی به هر حال اینجانب وظیفه خود می‌دانم از آنچه که خاطر مردم عزیز را مکدر می‌سازد و ناقض‌ شأن نمایندگی مردم می‌باشد، عمیقا ابراز تاسف و عذرخواهی نمایم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار