نایب رئیس اتحادیه پیکسوتان جامعه کارگری درگفت وگو با پانا:

نارضایتی کارگر و کارفرما از فضای حاکم بر بازار کار

نایب رئیس اتحادیه پیکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اینکه هر دو طیف کارگرو کارفرما از قوانین کار کشور ناراضی هستند ، بیان کرد: کارگران در قالب قراردادهای بدون امضا و چک های سفید ناراضی از معیشت ،امنیت شغلی و ناراضی از حمایت های اجتماعی به ویژه در بحث بیمه بیکاری هستند به همین دلیل از قوانین کار کشور ناراضی اند چون معتقدند پیش بینی های سخت گیرانه و الزام آور برای قراردادهای موقت ندارد .

کد مطلب: ۶۵۰۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا حیدری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا با بیان اینکه هم جامعه کارگری و هم کارفرمایی از فضای حاکم بربازار کار ناراضی است ، تصریح کرد: تمام قوانین کار در دنیا برگرفته از برخی مقاوله نامه و توصیه نامه های بین المللی است که کشورها به آن می پیوندند و قوانین جاری کشور خود را براساس آن منطبق می کنند و آثار اجرایی عملکرد موفق در مورد این مقاوله نامه ها رانیز به طور دائم گزارش می کنند .

حیدری خاطرنشان کرد: تبصره 2 ماده 7 قانون کار در خصوص قراردادهای موقت کار است و اشاره دارد که تکالیفی برعهده وزارت کار قراردارد تا آئین نامه های اجرایی آن را تنظیم کند و قراردادهای سفید امضا و چک های سفید به اشکال مختلف شکل گرفته که در جهت تضییع شغلی و حقوقی کارگران است .

نایب رئیس اتحادیه پیکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: قراردادهای موقت کار و سفید امضا امنیت شغلی کارگران را به شدت کاهش داده است و هر زمان ممکن است که کارگر در معرض اخراج قرار دارد و اگر کوچکترین اعتراضی به شرایط کار داشته باشد منجر به فسخ قرارداد و اخراج از ناحیه کارفرما می شود .

حیدری خاطرنشان کرد: نیروی کار در قالب قراردادهای سفید امضا امنیت شغلی ندارد به این دلیل که اگر کار خود را از دست بدهد مشخص نیست شغل بعدی خود را در چه فاصله زمانی به دست می آورد و اگر بیکار شود مشخص نیست که صندوق بیمه بیکاری او را زیر چتر و پوشش حمایتی خود قرار دهد یا خیر.

وی افزود: نکته مطرح این است که قانون کار از جمله قوانین عامرانه است به این معنا که قانونی نیست که در قالب گروهی خاص تعریف نمی شود و تکالیفی دارد که کشورها به آن عمل می کنند .

نایب رئیس اتحادیه پیکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: با شکل گیری سازمان جهانی کار و به دنبال انقلاب صنعتی منشور معروفی صادر شد که براساس آن دولت ها و کشورها کنوانسیون های بین المللی را تصویب کرده و متعهد شدند که این مقاوله ها را اجرا کنند که پس از آن تبدیل به حقوق کار کشورها شد .

وی تصریح کرد: کارگران به این دلیل از قانون کار ناراضی هستند که معتقدند این قوانین در اجرا به درستی اجرایی نمی شود و بسیاری از مواد و تبصره های آن از زمان تصویب تا کنون تنها نوشته شده و جنبه اجرایی پیدا نکرده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار