تولید برق از انرژی نورانی خورشید

دو دانش‌آموز اصفهانی با انجام یک آزمایش از انرژی نورانی خورشید، برق تولید کردند.

کد مطلب: ۶۴۸۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، برای همه‌ی ما پیش آمده است که برق خانه برود و هر یک از اعضای خانواده به دنبال شمع و چراغ قوه و... برای برگرداندن روشنایی بگردد! اما اگر بتوانیم بدون استفاده از برق، انرژی الکتریکی داشته باشیم دیگر نگران قطع شدن برق و گذران زندگی در تاریکی نخواهیم بود.
برای بدست آوردن انرژی الکتریکی با استفاده از انرژی نورانی خورشید کافیست مانند تانیا انوشه و رومینا نجفیان، دانش‌آموزان دبیرستان فرزانگان امین 3مراحل زیر را انجام دهید:
آینه‌هایی با ابعاد 1*1 را روی صفحه‌ی فلزی معقر و بزرگی بچسبانید، بدین ترتیب یک سطح مقعر بزرگ آینه‌ای ساخته‌اید. وقتی پرتوهای نور خورشید به سطح آینه‌ها می‌تابد، بازتاب آن در کانون صفحه فلزی جمع می‌شود. سپس ترموکوبلی را در محل کانون قرار دهید ( این ترموکوبل می‌تواند شامل دو فلز آهن و نیکرون باشد). گرمای ایجاد شده در کانون باعث تولید برق توسط ترموکوپل می‌شود و برای اندازه‌گیری ولتاژ تولید شده می‌توان از ولت سنج عقربه‌ای استفاده کرد.
این دو دانش‌آموز اصفهانی با ارائه این آزمایش علمی سال گذشته جزء برندگان مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت ابن هیثم شدند، مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت جکی یینگ از ابتدای آذرماه امسال شروع شده است و علاوه بر دانش‌آموزان سراسرکشور، دانش‌آموزان کشورهای منطقه هم می‌توانند با ساخت فیلم 60ثانیه‌ای از آزمایش علمی خود، شرکت کنند.
حال با انجام این آزمایش ساده و تولید برق از انرژی نورانی خورشید، قطع شدن برق مساوی با تاریکی مطلق نخواهد بود!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار