فرماندار سلطانیه تاکید کرد؛

ضرورت اصلاح و تغییر الگوی مصرف و کشت در مزارع شهرستان سلطانیه

فرماندار شهرستان سلطانیه با بیان اینکه باید اقدامات اساسی در زمینه اصلاح و تغییر الگوی مصرف و کشت در مزارع شهرستان سلطانیه صورت گیرد، گفت: متولیان حفاظت از منابع آب استان باید برنامه های مدون خود را در سطح شهرستان به صورت مشخص و کارشناسی شده ارائه نموده و عملی سازند.

کد مطلب: ۶۴۷۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ پرویز خالقی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سلطانیه، اظهار کرد: عدم کارایی لازم و اقدامات تأثیرگذارتر از سوی برخی متولیان حفاظت از منابع آب، موجب شده تا مصارف مختلف آب اعم از شرب، صنعتی، کشاورزی در وضعیت نامطلوبی باشد و معضلات اساسی بویژه در زمینه آب شرب به وجود آید .

وی به فرامین و دغدغه های مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت قانونی و شرعی نسبت به حفاظت از منابع آبی، اشاره کرد وادامه داد: آمارها و اطلاعات قابل دسترس حاکی از آن است که حداقل در سطح شهرستان سلطانیه معضل کم آبی وجود داشته که باید‌سازمان آب منطقه ای استان در امر حفاظت از منابع آب اقدامات مهمی انجام دهد .

فرماندار شهرستان سلطانیه تأکید کرد: از آنجائیکه کارویژه های همه دستگاه ها در قوانین مربوطه کاملاً مشخص می باشد، آب منطقه ای استان نیز باید حساسیت لازمه را در مسلوب المنفعه نمودن چاههای غیرمجاز، مدیریت ویژه نسبت به القای مصرف صحیح وبهینه از منابع آبی در سطوح مختلف جامعه داشته باشد .

خالق با اشاره به ضرورت و اهمیت برنامه ریزی در مدیریت نوین، اظهار کرد: دستگاه های ذی ربط باید مطابق با برنامه ریزی ها، پاسخگوی میزان اقدامات خود باشند تا از بروز مسائل بیشتر جلوگیری شود .

وی خاطر نشان کرد: تعامل دستگاههای امنیتی، انتظامی و قضایی شهرستان در زمینه هایی همچون حفاظت از منابع آب به گونه ای است که قادرند بیشترین تأثیر را از خود بر جای بگذارند که بایستی از این ظرفیت و انسجام ستودنی نهایت بهره را برده و پیشقدم بود .

در پایان فرماندار سلطانیه با اشاره به اینکه در قوانین اداری، مسئولیتها و رسالتهای تمامی ارگانها و دوایر دولتی مشخص و محرز می باشد، تأکید کرد: در انجام محولات قانونی، هیچ ارگان و نهادی نباید به گونه ای عمل کند، تا حمل بر استنکاف و یا مسئولیت سپاری به سایر ارگانها گردد و فرمانداری ها و بخشداری ها به عنوان نهادهای حاکمیتی، در هیچ شرایطی کارگزار ادارات و دستگاههای اجرای نیستند .

منبع: روابط عمومی استانداری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار