حمیده عباسعلی در گفت و گو با پانا:

مدال طلا را داورها از من گرفتند/کاراته با این همه افتخارات مظلوم است

پرافتخارترین بانوی کاراته ایران گفت: خوشبختانه در جهانی مدال کسب کردم، البته می توانستم طلا بگیرم اما در نهایت داور تصمیم گرفت و مدال نقره را به من دادند که باز هم خدا را شکر می کنم.

کد مطلب: ۶۴۷۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد

حمیده عباسعلی در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره کسب مدال نقره در مسابقات جهانی گفت: مسابقات سطح بسیار بالایی داشت چرا که ورد گیمز مخصوص رشته های غیرالمپیکی است و هر چهارسال یک بار برگزار می شود از همین روی بهترین های جهان در هر وزن شرکت می کنند و به نوعی المپبک کوچک برای ما محسوب می شود البته باتوجه به اینکه کاراته المپیکی شد این اخرین حضور ما در ورد گیمز خواهد بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل تلاش کردیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم، خدا را شکر ایران توانست بعد از 36سال طلسم شکنی کند و به مدال طلا برسد. من هم خوشبختانه در جهانی مدال کسب کردم، البته که می توانستم طلا بگیرم اما در نهایت داور تصمیم گرفت و مدال نقره را به من دادند که باز هم خدا را شکر می کنم.

عباسعلی در مورد حریفانش اظهار کرد: اولین حریفم از اسواکی بود که توانستم او را شکست بدهم و بعد از ان با حریف برزیلی به میدان رفتم که خوشبختانه با شکست او هم به مرحله بعد راه پیدا کردم، قبل از فینال با حریف فرانسوی مبارزه کردم که سال گذشته در کشور فرانسه مغلوب او شده بودم اما این بار او را شکست دادم، در اخرین مبارزه ام با حریف قدرتمند ژاپن به میدان رفتم و نتیجه بازی تساوی شد اما در نهایت داوران به او رای دادند و مدال نقره و نایب قهرمانی به من رسید.

دارنده مدال نقره جهانی خاطرنشان کرد: این روزها به همه ثابت کردیم کاراته قدرتمندتر از همه رشته هاست، ما در مسابقات قهرمانی اسیا بهترین نتیجه را در همه رده های سنی به دست اوردیم و در ورد گیمز هم بعد از 36سال به طلا رسیدیم، همه این ها نشان از قدرت و عظمت کاراته ایران را می رساند، اما بااین حال متاسفم از اینکه این رشته با این سرانه جمعیت و ابن همه موفقیت مظلوم بوده و از حداقل ها برخوردار است. رشته ما المپبکی است اما نسبت به سایر رشته ها که المپیکی نیست امکانات کمی در اختیار دارد، متاسفم که ما برای هر تمرین مشکل جا باید داشته باشیم.امیدوارم مسولان کمی به کاراته توجه کنند و این رشته که عصای ورزش ایران شده و در هر مسابقه و تورنمنت با کوله باری از مدال برمی گردد کمی مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار