مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

بازدید 10هزار دانش آموز استان از باغ موزه دفاع مقدس

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت:در چارچوب برنامه غنی سازی اوقات فراغت تابستان و با هدف نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، دانش آموزان مدارس شهرستان های تهران از باغ موزه دفاع مقدس بازدید خواهند داشت.

کد مطلب: ۶۴۵۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، ضمن اعلام خبر بازدید 10 هزار نفر از دانش آموزان مدارس شهرستان های تهران از باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت :اردوی باغ موزه دفاع مقدس و برنامه طعم جبهه صرفا برای پرکردن اوقات فراغت نیست بلکه به دنبال هدفی والاتر یعنی ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت است.

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان ،تاکید کرد: اوقات فراغت شاید به معنای فراغت از تحصیل معنا پیدا کند اما فراغت از تربیت نیست و این اردوهای یک روزه باغ موزه دفاع مقدس در تربیت اسلامی دانش آموزان و پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی موثر خواهد بود.

فولادوند، توسعه فرهنگی را لازمه دستیابی به توسعه اقتصادی و سیاسی دانست و افزود: محال است که درجامعه ای بدون توسعه فرهنگی، توسعه اقتصادی و سیاسی رخ بدهد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، در ادامه تهاجم فرهنگی را تهی کردن باورها و نگرش ها دانست و گفت: امروزه کشورهای سلطه گر سرمایه های فرهنگی کشورها را غارت می کنند پس باید سرمایه های فرهنگی را به نسل های آینده منتقل کنیم .

این مقام مسئول با تاکید کرد: دوران دفاع مقدس مقطع ارزنده و برجسته تاریخ این سرزمین است که انتقال این سرمایه عظیم فرهنگی به نسل جدید بایستی دغدغه فعالیت های فرهنگی آموزش و پرورش باشد.

فولادوند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در حوزه جنگ نرم و مقابله با نظام سلطه ،گفت: براساس فرمایشات ایشان، جوانان سربازان مقابله با جنگ نرم هستند و ضرورت دارد دستاوردهای دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک نقطه عطف و سرمایه فرهنگی در جمهوری اسلامی به نسل آینده منتقل شود.


مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ضمن تأکید بر کیفیت بخشی برنامه های اوقات فراغت ، تصریح کرد: حجم بالای برنامه های اوقات فراغت بدون توجه به کیفیت به نتیجه نخواهد رسید و برای دانش آموزان در طول هشت هفته از تعطیلات تابستان ،باید برنامه های با کیفیتی را در نظر بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار