مراسم سوگواری ششمین امام شیعیان در امامزاده عبدالله شهرری

به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم سوگواری در امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۴۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، مراسم سوگواری آن حضرت با حضور جمع کثیری از مومنان و عاشقان آل الله در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن که از نوادگان امام صادق (ع) است، برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: انسان در دنیا به چالش‌های جدی مبتلا می‌شود و تنها راهی که بتواند از این آسیب‌ها مصون بماند و از بن بست‌های زندگی رهایی یابد، بهره بردن از مواریث خاتم الانبیا است.

وی با بیان اینکه نشاط حقیقی در گرو اتصال به ائمه معصومین علیهم السلام است، گفت: انسان بدون انس با قرآن، نشاط در زندگی نخواهد داشت؛ مگر نشاط مقطعی و کاذب که قطعا همراه با گناه و معصیت است.

وی افزود: امام صادق (ع) فرموده‌اند؛ از شیطان غفلت نکنید و بدانید که این دشمن قسم خورده در دنیا دام‌هایی را پهن کرده است و اگر نتواند از یک روزنه وارد بشود، از راه دیگری وارد می‌شود و در قلب انسان نفوذ می‌کند تا انسان از عبودیت فاصله بگیرد.

حجت الاسلام مومنی پس از شمردن ویژگی‌های مجبین، اظهار داشت: امام صادق (ع) فرموده‌اند؛ کسانی که این ویژگی‌ها را داشته باشند واقعا دوستهای ما هستند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) تصریح کرد: آدم بدبخت کسی است که آخرت خود را به دنیایش بفروشد و بدبخت‌تر از او کسی است که آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشد.
/ خبرنگار : هانیه رمضانی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار