سخنگوی جمعیت هلال احمر خبر داد:

راه‌اندازی تیم‌های واکنش سریع در کشور

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت :تا پایان سال جاری در تمامی شهرهای بالای 120 هزار نفر که خطرپذیر هستند تیم واکنش سریع ده نفره‌ راه‌اندازی می‌شود که تاکنون 27شهر شناسایی شده است .

کد مطلب: ۶۴۲۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران حمید جمال‌الدینی در جلسه شورای مدیران هلال احمر اظهار داشت: بیشتر مأموریت‌های هلال احمر در استان چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود و این استان دارای 32 گسل اصلی و فرعی و 3200 کیلومتر طول رودخانه‌ داردو یک استان خاص و ویژه است .

وی در ادامه با اشاره به میزان اعتبارات جمعیت هلال احمر افزود: بیش از 1280 میلیارد تومان از اعتبارات هلال احمر در سر فصل اختصاصی تعریف شده ،یعنی باید درآمد کسب شود تا هزینه شود این اعتبار هم یک درصدش صرف هزینه گمرکی و قانون کالا می‌شود .

سخنگوی جمعیت هلال احمر بیان کرد: 10.2 میلیارد تومان از اعتبارات جدید هلال احمر صرف خرید کالا و تجهیز انبارها، 18 میلیارد تومان برای تجهیز بخشی از 22 قلم کالای امدادی و در اسفندماه سال گذشته 50 میلیارد تومان اعتبار برای خرید خودرو و تجهیز تیم‌های کوهستانی تخصیص یافت که بخشی از ان توزیعی و مابقی آن در چند ماه آینده توزیع می‌شود .

جمال‌الدینی با اشاره به راه‌اندازی تیم‌های واکنش سریع در برخی از شهرها خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری در تمامی شهرهای بالای 120 هزار نفر که خطرپذیر هستند تیم واکنش سریع 10 نفره‌ راه‌اندازی می‌شود که تاکنون 72 شهر شناسایی شده است .

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی گفت: سال گذشته دوره‌های آموزشی پیش بیمارستانی برای 1200 نفر از امدادگران برگزار شد و 1500 مربی در طرح ارزیابی به صورت کتبی و مصاحبه‌ای شرکت کردند و هزار نفر مورد ارزیابی آموزشی قرار گرفتند .

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری مانورهای هلال احمر تصریح کرد: مانورهای مختلفی توسط هلال احمر برگزار شد و الویت برگزاری این مانورها در مناطق محروم است وبا توجه ویژه‌ای که توسط هلال احمر به مناطق محروم شده در حال حاضر حق‌الزحمه مربیان فعال هلال احمر در مناطق محروم 30 درصد افزایش یافته است .

جمال‌الدینی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه نگاه به هلال احمر نگاه سرمایه اجتماعی و پیشگیری است، ادامه داد: هلال احمر در حیطه اجتماعی دارای سه مولفه سرمایه اجتماعی، امنیت اجتماعی و آمادگی روانی اجتماعی است .

وی با اشاره ارتقاء دانش مردم در حوادث و بلایا در حوزه تاب‌آوری گفت : سالانه 10 هزار میلیارد تومان اعتبار در حوادث طبیعی هزینه می‌شود که اگر ما 2 هزار و 500 میلیارد تومان این اعتبار را صرفه هزینه ارتقا دانش مردم کنیم می‌توانیم از هزینه‌های دیگر جلوگیری کنیم .

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه باید آموزش‌های تاب‌آوری را 3 برابر کنیم بیان کرد: در 3 ماهه نخست سال گذشته تعداد فوتی‌های هنگام انتقال به بیمارستان 20 نفر بوده اما در 3 ماهه نخست امسال 15 نفر بوده است .

جمال‌الدینی با اشاره به اجرای طرح خادم توسط هلال احمر گفت : اجرای کامل این طرح نیاز به 2500 میلیارد تومان اعتبار دارد که می‌طلبد این حوزه خیران و بنگاه‌‌های اقتصادی ورود پیدا کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار