طرح تابستانی یاوران ولایت پسران آذربایجان شرقی افتتاح شد

افتتاحیه طرح تابستانی یاوران ولایت بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریزعصرشنبه۲۴تیر۹۶در اردوگاه الغدیرتبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۲۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در این مراسم طرح ولایت را دوره ای اثرگذار همراه با بصیرت افزایی عنوان کرده و گفت: باید همه نسبت به افزایش بصیرت خود روز به روز تلاش کنیم .

وی در معنی بصیرت افزود: شناخت لحظه٬مطلع شدن از دیروز٬امروز و فردا به معنای واقعی بصیرت می باشد که نوجوانان باید نسبت به این حساس بوده و بیاموزند.

نماینده ولی فقیه در استان با هشدار نسبت به نداشتن بصیرت٬تاکید کرد:انسان بی بصیرت ناخواسته به دشمن کمک می کند.

حجت الاسلام آل هاشم برگزاری کلاس های بصیرت افزایی در طرح ولایت دانش آموزی را بسیار ارزشمند برشمرد و با اشاره به فتنه ی ۸۸٬بیان کرد: طراحان اصلی این فتنه بیگانگان خارج از کشور بودند .

وی افزود:در همین دوران چه بسا افراد مومنی بودند که بعلت آگاهی نداشتن ناخودآگاه و ناخواسته به دشمن کمک رساندند .

امام جمعه تبریز طرح ولایت دانش آموزی را حرکتی زیبا و مبارک متشکل از جوانان مومن و علاقمند عنوان کرده و گفت:اصل هدف برای اثرگذاری این حرکت در آینده کشور را به برکت همین نیروهای جوان شکل گرفته در این دوره ها دانست .

خطیب جمعه تبریز ارزش دادن به نوجوانان در تمام عرصه ها را تاکید کرد و گفت: به برکت امام و انقلاب حضور جوانان در عرصه ها پررنگ شده است و باید زمینه بیشتر این حضور فراهم شود.

وی نسبت به تعلیم و تربیت دینی این دوره ابراز خرسندی کرد و با امیدهای آینده خواندن نوجوانان بر قدر شناختن این دوران تاکید نمود .

حجت الاسلام آل هاشم این دوران را بهترین لحظه های زندگی برای پیشرفت و ترقی عنوان کرد و ابراز داشت: بهتر است همه ی فعالیت ها در دوران جوانی انجام شود چرا که در طول انقلاب و بعد از آن شاهد تحول اساسی در مملکت با حضور جوانان بوده ایم .

وی تولید و رونق اقتصاد را با حضور جوانان میسر دانست و گفت:موفقیت های بزرگ هسته ای نیز به برکت جوانان دانشمند ایران اسلامی کسب شده است .

نماینده ولی فقیه در استان با یاد و خاطره شهدای جوان مدافع حرم٬ افزود:سایه امنیت را این عزیزان در مملکت حاکم کردند‌ .

وی حتی گناه نکردن و جرات توبه را بیشتر مختص جوانی دانست و گفت: رمز موفقیت شما بسیجیان اهمیت دادن به تحصیل و کسب علم باشد و باید امتیازهای مثبت شما بسیجیان از دیگر دانش آموزان بالاتر باشد.

حجت الاسلام آل هاشم تدبر و تفحص بیشتر بسیجیان بر قرآن را تاکید کرد و گفت: دشمن امروز با این طیف کار داشته و از این طریق از آینده کشور مایوس می کنند .

وی آرام و بی سر و صدا بودن را مشخصه اصلی جنگ نرم عنوان کرد و گفت:تلاش مسئولان در رابطه با این دوره ها را بسیار اثرگذار است زیرا وحدت آفرین بوده و هرجا وحدت زیادتر شده قدرت هم افزایش یافته است .

دانش آموزان برتر دوره استانی طرح ولایت به کشوری اعزام می شوند

وحید فرشباف از اعزام ۷۰درصد دانش آموزان شرکت کننده در دوره استانی به مرحله کشوری با هماهنگی معاونت فرهنگی و پرورشی خبر داد و گفت:این افراد شامل دانش آموزانی خواهد بود که از نظر کمی و کیفی در رتبه های اول تا سوم قرار گرفته اند .

وی به طرح هجرت دانش آموزی اشاره کرد و گفت:این طرح در جهت مرمت٬بهسازی و آماده سازی مدارس کم برخوردار و محروم با حضور ۸ هزار دانش آموز در حال اجراست .

مسئول بسیج دانش آموزی استان سومین طرح اجرایی را آمادگی دفاعی دانش آموزان عنوان کرد و اظهار داشت: کلاس های دهم و نهم این درس را به صورت تئوری و عملی می گذرانند .

وی با اشاره به طرح یاوران ولایت دانش آموزی٬خاطرنشان شد:این دوره با مشارکت آموزش و پرورش با هدف تربیت دانش آموز برای دانش آموز طی سالیان متوالی برگزار شده است .

فرشباف اذعان داشت: این دانش آموزان برگزیدگان دوره متوسطه دوم و فرماندهان واحد ها می باشند که طی ۱هفته مسائل تشکیلاتی٬بصیرتی و معرفتی را آموزش می بینند.

وی از همکاری مدیر کل ولایت مدار و متدین آموزش و پرورش استان قدردانی نموده و خاطرنشان ساخت: آقای پاشایی در خصوص سند ۲۰۳۰با فصل الخطاب خواندن سخنان مقام معظم رهبری ولایت مداری جامعه فرهنگی را دشنه ای برای توطئه های دشمنان دانست.

گفتنی است، این طرح در دو نوبت دختران و پسران دانش آموز برگزار می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار