صعودغرورآفرین پدیده کوهنوردی ایران به قله برودپیک

کوهنورد و هیمالیا نورد نیشابوری برای نخستین بار توانست قله هشت هزار و 51 متری برودپیک را بدون استفاده از اکسیژن به زیر گام های خود در آورد.

کد مطلب: ۶۴۲۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی نیشابور اظهار کرد: علی رضا نوروزی پدیده کوهنوردی ایران و هیمالیانوردنیشابوری که برای نخستین باربرای صعود به قلل 8051متری برودپیک ،8080متری گاشربروم 1 و 8034متری گاشربروم2 در منطقه گیلگیت از ایالت بلتستان کشور پاکستان واقع شده‌است و در نزدیکی مرز چین عزیمت کرده بود توانست در اولین گام قله 8051متری برودپیک را صعودکند.

ابوالفضل بوستان گفت: علی رضا نوروزی پدیده کوهنوردی ایران و هیمالیانوردنیشابوری در سال94و95توانست قلل بیش از 7هزار متری خانتانگری,لنین,کمونیزم,کورژنفسکایا در کشورتاجیکستان و قزاقستان نیز به تسخیر خود درآورد .

وی خاطرنشان کرد:رشته‌کوه پامیر در حقیقت ادامه رشته‌کوه هیمالیا بوده که از کشورهای نپال، تبت و چین گذشته و به کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان و قزاقستان می‌رسدو بخش دیگر رشته‌کوه هیمالیا در کشورهای هند، پاکستان و افغانستان قرار گرفته که قسمت عمده آن به قره‌قروم مشهور است.

بوستان یادآورشد: علی رضا نوروزی از معدود کوهنوردانی است که توانسته بدون استفاده از اکسیژن ودر سرعتی بالا قله 8051متری برودپیک را صعود کند که وی را به یکی از پدیده های کوهنوردی تبدیل کرده است.

وی عنوان کرد: این پدیده کوهنوردی ایران هم اکنون با سلامت وآمادگی کامل به بیس کمپ برودپیک باز گشته ودر حال آماده سازی وتدارک حرکت وصعود دوقله 8080متری گاشربروم 1 و 8034متری گاشربروم2 می باشد.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی نیشابورتصریح کرد: ما امیدواریم با آمادگی جسمانی و فنی قابل قبولی که در علی رضا نوروزی پدیده کوهنوردی ایران و هیمالیانوردنیشابوری سراغ داریم باموفقیت دوقله گاشربروم 1 و گاشربروم2 را نیز به زیر گام های خود در آورد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار