همدان یکی از استان‌های مطرح تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی است

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: همدان یکی از استان‌های مطرح تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی است.

کد مطلب: ۶۴۱۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان ، سعید شیرکوند در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار کرد: امروز نیروگاه هشت مگاواتی انرژی خورشیدی همدان با 85 درصد پیشرفت فیزیکی مورد بازدید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هم اکنون کشور در تولید برق در تنگنای شدیدی قرار دارد افزود: رکود بخش صنایع موجب شده که وزارت نیرو یک‌تنه برق بخش خانگی را تامین کند.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه بهترین نوع تولید برق امروزه توسط نیروگاه‌های خورشیدی تامین می شود گفت: خوشبختانه استان همدان یکی از قابل‌ترین استان‌های کشور در احداث و تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی است که امیدواریم این تلاش تداوم داشته باشد.

وی در خصوص بازدید امروز خود از پروژه‌های کشاورزی در شهرستان‌های همدان و بهار گفت: کشت محصولات کم‌آب‌بر در بخش کشاورزی می‌تواند کاهش 10 درصدی آب و بهره‌وری سه برابری کشت‌های معمولی را موجب شود.

وی ضمن تقدیر از هماهنگی بین دستگاه‌های استان خاطرنشان کرد: حقیقتا ساماندهی استانداری همدان در پیشرفت پروژه‌ها تحسین‌برانگیز بوده و هست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز به تشریح وظایف این سازمان در توسعه و تقویت برندسازی پرداخت و گفت: امسال به عنوان نخستین سال جهانی شدن لالجین شهر سفال از لوگو و برند این شهر در روز جشن لالجین پرده‌برداری شد.

علی مالمیر در خصوص مضامین این لوگو افزود: کوزه موجود در این لوگو معرف اولین ظرف تولید شده در این شهر، کره زمین نماد جهانی شدن، رنگ سفید نماد صلح و دوستی، رنگ طلایی نماد مقام نخست این شهر و چهار نقطه معرف چهار سال دوران این عنوان است.

وی خاطرنشان کرد: این لوگو به دو زبان فارسی و انگلیسی به ظرفیت علمی و تاریخ لالجین می‌پردازد که ظرفیت فروش را در این فضای مجازی ایجاد کرده است.

در این جلسه از سه تن از طراحان این لو گو با حضور مسوولان تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار