طرح گردشگری تالاب استیل با حفظ زیست بوم آن اجرا می شود

فرماندار مرزی بندر آستارا گفت: بهسازی زیرساخت و اجرای طرح گردشگری در تالاب استیل این شهرستان با نظر کارشناسی و حفظ معیارهای زیست بوم آن منطقه عملیاتی می شود.

کد مطلب: ۶۴۰۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،یونس رنجکش در بازدید از اجرای طرح گردشگری تالاب استیل این شهرستان افزود: شهرداری برای بهسازی این منطقه باید با هماهنگی سایر دستگاه های متولی برابر هدف ها و برنامه های تعریف شده اقدام کند.
وی اظهار کرد: استیل، محیط طبیعی استثنایی در منطقه است و باید آن را برای استفاده بهتر مردم آماده کرد و این محیط دارای ارزش اقتصادی است و از این ظرفیت باید برای بهره وری درست از طبیعت استفاده کرد.
وی از ادارات حفاظت محیط زیست، آب منطقه ای، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و شهرداری خواست با تشکیل کارگروه تخصصی و همگرایی لازم به اجرای هرچه بهتر این طرح اقدام کنند.
به گفته رنجکش ، استیل متعلق به هیچ دستگاه و شخص خاصی نیست و هر سازمانی در کنار وظایف قانونی خود باید منافع ملی و عمومی را در این طرح ببیند تا از استیل برای پویایی اقتصاد منطقه و توسعه گردشگری استفاده کرد.
وی تاکید کرد: بهره وری درست از تالاب استیل از اهمیت خاصی برخوردار است و مردم شهرستان آستارا نباید به دلیل نبود برنامه مناسب، از این محیط طبیعی محروم باشند.
آستارا با 91 هزار نفر در غرب استان گیلان قرار دارد و تالاب استیل آن با وسعت 138 هکتار از مناطق گردشگری این شهرستان است.

** فرماندار آستارا: مدیریت منابع آب این شهرستان باید اصلاح شود
رنجکش در کمیته تخصیص آب آستارا گفت: مدیریت نادرست منابع آب این شهرستان موجب استفاده غیرمجاز از شبکه توزیع آن شده و متولیان امر باید به اصلاح سیستم آبرسانی اقدام کنند.
وی افزود: وجود چند هزار انشعاب غیر مجاز در شبکه رسمی توزیع آب نشانگر نبود مدیریت صحیح در حوزه منابع آبی این شهرستان است.
وی ادامه داد: هرچند شبکه های توزیع آب در آستارا فرسوده و قابلیت انتقال بهینه آب را ندارند، اما مهمترین مشکل، مصرف بالای آب و هدر رفت آن است و به دلیل گردشگر پذیر بودن این شهرستان شاهد مصرف بیش از تولید آن هستیم.
فرماندار آستارا یادآور شد: باید هر چه سریع تر برای قطع مکرر آب بویژه در مناطق روستایی، چاره اندیشی شود و با لایروبی چاه ها و بررسی لوله های شکسته شبکه انتقال، به اصلاح آنها اقدام شود.
رنجکش تشکیل کارگروه تخصصی با هدف برنامه ریزی لازم با مدیران استانی آب و فاضلاب را ضروری خواند و ادامه داد: مدیران آب و فاضلاب شهرستان آستارا در کنار اصلاح سیستم آب رسانی باید به آمورش شهروندان به منظور جلوگیری از مصرف بی رویه و غیر اصولی آب اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار