فروتن در گفت و گو با پانا:

موسیقی درمانگر روح و روان است/رونمایی از آلبوم "می فهممت" در یزد

بازیگر سینما گفت:موسیقی درمانی به عنوان درمان مکمل در کاهش درد، اضطراب، مصرف دارو، افسردگی و اختلالات روانی، فشارخون، ناراحتی های قلبی و... مورد استفاده قرار می گیرد.

کد مطلب: ۶۳۹۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا فروتن در گفت و گو با خبرنگار پانا پیرامون آلبوم "می فهممت" بیان داشت: آلبوم موسیقی می فهممت در قطعه "روزهاى مرگ عشق" توسط "مرحوم دکتر افشین یداللهی" که از شاعران بنام کشور و روانپزشکی حاذق با دغدغه سلامت جسم و روان مردم بودند سروده و سعی شد سلامت محور باشد .

وی در ادامه بیان داشت: در قطعه "روزهاى مرگ عشق" با دو تم از آهنگ مواجه هستیم که در تم اول سعی در همراهی و درک متقابل فردی که دچارناکامی و شکست عاطفی شده است و در تم دوم ترانه تا حدودی تغییر کرده و امید و خودباوری به شنونده هدیه داده خواهد شد و هدف تنها توانبخشی و اشاعه احساس قدرتمندی و دوباره زندگی کردن می باشد .

دانشجوی دکترای روانشناسی سلامت و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر با بیان تاثیرات حیرت انگیز موسیقی درمانی در سلامت جسم و روان، تصریح کرد: موسیقی درمانی به عنوان درمان مکمل در کاهش درد، اضطراب، مصرف دارو، افسردگی و اختلالات روانی، فشارخون، ناراحتی های قلبی و... مورد بهره برداری قرار می گیرد؛ هرچند بسیاری از موسیقی ها مخرب هستند اما بسیاری دیگر باعث توانمندی ذهن و نظم فکری می شود .

فروتن در ادامه اضافه کرد: انجمن موسیقی درمانی در سال 1950 در آمریکا تشکیل شد و رشته دانشگاهی موسیقی درمانی ضمن تدریس در دانشگاه های مطرح دنیا، مورد بهره برداری قرار گرفت. در ایران نیز سال ها قبل در دانشگاه اهواز پرستارانی تربیت می شدند که توانایی نواختن ساز داشتند تا برای بیماران به عنوان درمان مکمل به کارگیرند .

خواننده آلبوم سلامت محور "می فهممت" در خصوص آلبوم دوم خود بر حضور مفاهیم روانشناختی و فلسفی در این اثر تاکید و اظهار کرد: آلبوم دوم در مراحل پایانی است و در وهله تولید ویدیو می باشد. این آلبوم نیز بی شک سعی در بهبود سلامت جسم و روان مردم عزیزم دارد .

محمدرضا فروتن، بازیگر مطرح و مردمی سینما و تلویزیون ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم یزد خاطر نشان کرد: اوقات خوشی را در جمع مردم مهربان یزد سپری کردم و امیدوارم برخلاف آمار و ارقام بیان شده نسبت به حال روحی و افسردگی مردم یزد، شاهد زندگی شاد و لطافت روحی این مردم باشم؛ با خودشان آشتی کنند و آرامش، شادى و اگاهى را سرلوحه امور خود قرار دهند.

/ خبرنگار: سجاد جدیدی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار