دستگیری ۴ نفر در رابطه با پرونده کلاهبرداری کیشکور خودرو

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: در رابطه با پرونده معروف به کلاهبرداری «کیشکور خودرو» ۶ نفر دستگیر شدند که ۴ نفر از آنها مجرم شناخته شدند.

کد مطلب: ۶۳۹۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام علی موحدی راد اظهار داشت: این پرونده در اذهان عمومی به پرونده اختلاس معروف شده در حالیکه موضوع پرونده تصرف غیر قانونی و رشوه است.

وی افزود: اختلاس یعنی فردی منابع دولتی را به نفع خودش تصرف کند و تصرف غیر قانونی به معنای هزینه کردن منابع مربوطه در جایی غیر از مکان مورد نظر است.

وی تصریح کرد: در رابطه با این پرونده ۶ نفر متهم دستگیر شدند که پس از بررسی پرونده ۴ نفر مجرم شناخته شدند و برای دو نفر دیگر نیز قرارمنع تعقیب صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: متهم ردیف اول این پرونده سابقه تصرف غیر مجاز در اموال دولتی به مبلغ ۵۵ میلیون ۷۰۰ هزار تومان، اخذ رشوه ۵۰ میلیون تومانی و سوء استفاده در معاملات دولتی را در پرونده دارد.

وی خاطر نشان کرد: برای متهم ردیف دوم نیز به اتهام پرداخت رشوه ۵۰ میلیون تومانی به متهم ردیف اول رای کیفر خواست و مجازات صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه دو متهم دیگر این پرونده نیز به جرم تصرف غیر قانونی در اموال دولتی محکوم می شوند، افزود: این پرونده شاکیان متعددی از نقاط مختلف کشور دارد.

موحدی راد تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان ۸۵ نفر به صورت مستقیم از مدیر «کیشکور خودرو» شکایت کرده‌اند که با محاسبه افراد واسطه تعداد شاکیان این پرونده در سیستان و بلوچستان حدود ۵۰۰ نفر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار