داعش توطئه رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان است

امام جمعه جغتای گفت: سکوت رژیم صهیونیستی در قبال جنایات داعش گویای این واقعیت می باشد که داعش و گروههای تکفیری نیز توطئه اسرائیلی ها برای زدودن تمرکز ها از مساله فلسطین می باشد.

کد مطلب: ۶۳۶۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی اکبر موحدی پور امام جمعه شهرستان جغتای در خطبه های این هفته نماز جمعه که پس از پایان راهپیمایی روز قدس و در مسجد جامع این شهر برگزار شد، گفت: با بررسی تاریخ به این نتیجه می رسیم که ساکنان اصلی فلسطین عربهایی بوده اند که قدمت تمدن آنها به ۲هزار و ۵۰۰ سال قبل از میلاد بر میگردد و این اسرائیلی ها با کمک بریتانیایی های فته گر در این سرزمین ساکن و به عنوان کشور اجدادی خود مدعی تصرف فلسطین شدند.

امام جمعه جغتای افزود: در حال حاضر جمعیت اسرائیل به طور دقیق اعلام نمی شود، چرا که جمعیتی محدود با ملیت های مختلف در این سرزمین اشغالی به صورت غاصبانه جمع شده اند و بر ادعای دروغین خود مبنی بر مالکیت بر فلسطین اصرار می ورزند.

وی گفت: رژیم مصر در زمان انور سادات به عنوان اولین کشور عربی حکومت غاصبانه صهیونیست ها را به رسمیت شناخت و گذر زمان وقاهت برخی کشورهای عربی منطقه را تا جایی پیش برده است که به جنگنده های اسرائیلی اجازه می دهند تا با استفاده از خاک آنها علیه مسلمانان بی دفاع یمن عملیات نظامی اجرا بکنند.

خطیب جمعه جغتای با یادآوری خیانت برخی دول مرتجع به ساکنان نوار غزه در طول جنگ های ۲۲ و ۴۹ روز خاطرنشان کرد: رژیم های عربی که ادعای مسلمانی دارند نه تنها در روز های سخت جنگ و یورش علیه نوار غزه، به یاری ساکنان بی دفاع ان نشتافتند، بلکه علیه مبارزان شجاع غزه و فرماندهان و مسولان حماس موضع گیری میکردند.

توطئه عبری عربی در حال به حاشیه راندن مساله فلسطین است

حجت الاسلام موحدی پور افزود: توطئه گسترده عربی عبری به منظور به حاشیه راندن مساله فلسطین و خروج آن از اولویت دنیای اسلام شکل گرفته و تلاش می کند تا با درگیر کردن مسلمانان بر سر مسائلی غیر مهم، مساله اصلی امروز دنیای اسلام یعنی فلسطین از یادها فراموش شود.

وی گفت: مساله فلسطین که تا سال ۲۰۱۱ در مرکز توجهات جهان اسلام قرار داشت، در سال های اخیر با حضور گروههای تروریستی و درگیری مسلمانان برای مقابله با آن باعث شده است تا از کانون توجهات حکومت های اسلامی خارج شده و بر روی داعش، و جنایات آن در کشورهای مسلمان منطقه متمرکز بشود.

داعش، توطئه اسرائیل است

حجت الاسلام موحدی پور افزود: در شرایطی که دنیای اسلام با مساله ای غیر از فلسطین درگیر می باشد، اسرائیل سکوت کرده و به جنایات خود در راستای گسترش شهرکها و شهادت مردم فلسطین ادامه می دهد، و این رویکرد رژیم صهیونیستی گویای این واقعیت می باشد که داعش و گروههای تکفیری نیز توطئه اسرائیلی ها برای زدودن تمرکز ها از مساله فلسطین می باشد.

خطیب نماز جمعه جغتای خاطرنشان کرد: حزب الله لبنان برخلاف حکومت های خودفروخته عربی، در برابر صهیونیستها ایستاده و به طور جدی در حال مبارزه با توطئه های آنها می باشد و با تعداد اندک خود توانسه است شکستهای سنگینی را بر پیکره پوشالین ارتش اسرائیلی وارد کنند.

سوریه خط مقدم مبارزه با صهیونیست ها است

وی سوریه و خاندان اسد در این کشور را یکی دیگر از خطوط مقدم مبارزه با اسرائیل دانسته و تشریح کرد: رژیم های منفعل عربی نه تنها علیه رژیم صهیونیستی دست به اقدامی نمی زنند بلکه در تروریستی خواندن حزب الله لبنان و همچنین جنگ افروزی علیه حکومت قانونی بشار اسد که در خط مقدم مبارزه علیه اسرائیل قرار دارند، با آمریکایی ها و صهیونیست ها همصدایی می کنند.

وی با انتقاد از سیاست های ضد ایرانی برخی کشورهای عربی به سرکردگی عربستان سعودی گفت: در سالهای اخیر سیاست های ضد ایرانی و تفرقه افکنانه سعودی ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شدت بیشتری یافته است، اما با عملیات غرور آفرین موشکی سپاه پاسداران علیه داعش در سوریه، آنها فهمیدند که قیاس ایران با با یمن، سوریه و عراق یک توهم است و در هر زمان که لازم باشد جواب لازم را از کشورمان دریافت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار