لزوم احصاء آسیبهای اقتصادی کشور در بخشهای صنعت، تجارت و کشاورزی

نقش جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی در کشور بی نظیر است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نقش جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی در کشور بی نظیر است.

کد مطلب: ۶۳۳۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در دیدار با کریم مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و اعضای شورای هماهنگی مدیران سازمان با تسلیت شهادت امیر مومنان علی(ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در لیالی قدر و ضیافت الهی گفت: رمضان بهار دعاست، در این شبها و روزها بسیار دعا کنید که محققاً شامل لطف خداوند متعال قرار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به فرمان تاریخی امام و تبریک سالروز تاسیس جهاد سازندگی افزود: زمانی که 70 درصد جمعیت در روستاها ساکن بودند و اهالی این مناطق با محرومیت های اجتماعی و اقتصادی خیلی زیادی روبرو بودند جهادسازندگی به فرمان تاريخي امام خميني در27 خرداد 1358 جهت رفع محروميتها و تلاش براي آباداني كشور، جهاد به منظور فراهم ساختن نهضتي همه جانبه در جهت مبارزه با فقر، اقدام به محروميت زدايي، توسعه و عمران روستاها و در يك كلام، حركت در جهت استقلال و خودكفايي ، از متن توده هاي ميليوني مردم محروم و مستضعف به وجود آمد.

آل هاشم ضمن تقدیر و تشکر از سنگرسازان بی سنگر و نقش والای جهادگران در پشتیبانی جبهه و جنگ و طراحی پل ها و ساخت و احداث سنگرها و خاکریزها در حالیکه خودشان سنگر نداشتند افزود: جهادگران مخلصانه و با تمام وجود در جبهه هاي حق عليه باطل به ياري رزمندگان اسلام پرداختند و باید گفت به حق از جانب امام سنگرسازان بي سنگر لقب گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اجرای فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی ، بر شناخت و احصاء آسیب های اقتصاد در بخش های مختلف اعم از صنعت ، تجارت و کشاورزی تاکید نموده و گفت: اگر راهبردهای برنامه های اقتصاد مقاومتی در کشور به درستی اجرا شود مشکلات معیشت خانواده ها و اشتغال جوانان برطرف می گردد.

وی بر حمایت از تولید داخلی به ویژه در خریدهای ادارات دولتی تاکید نموده افزود: بایستی از مصرف کالای خارجی پرهیز شود لذا معتقدم اگر تولیدات داخلی با کیفیت و استاندارد باشد و آماده رقابت با محصولات خارجی بوده و تولیدات داخلی صادرات محور باشد به بخش اعظمی از برنامه های اقتصاد مقاومتی نائل شده ایم.

آل هاشم با بیان اینکه بانکها برای توسعه اقتصاد و پایداری تولیدات داخلی همت کنند و تسهیلات با سود مناسب و شرایط آسان به مردم واگذار شود ادامه داد: قوانین دولتی که توسط قانون گذاران وضع می گردد بایستی در راستای پایداری تولید و اقتصاد باشد .

وی با بیان اینکه نقش جهاد کشاورزی به عنوان یک وزارت تولیدی و اقتصادی در تولید مواد غذائی و نیازهای غذائی جامعه مهم است افزود: نقش جهادکشاورزی در خودکفائی گندم بی نظیر بوده است که ان شاء ا... همچون گندم در تمام محصولات استراتژیک کشاورزی خودکفا شویم.

گفتنی است در ابتدای این دیدار کریم مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ضمن تسلیت ایام شهادت امیرمومنان علی (ع) و تبریک مسئولیت جدید حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در جایگاه نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز، گزارشی از پتانسیل ها و ظرفیت های بخش کشاورزی استان ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار