مهار آتش‌سوزی کشتزار جو توسط آتش‌نشانان در اراک

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اراک گفت: آتش‌سوزی رخ داده در کشتزار جو واقع در جاده تهران، نرسیده به روستای کارچان با حضور به موقع آتش‌نشانان مهار و خاموش شد.

کد مطلب: ۶۳۰۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، آقازیارتی افزود: ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اراک با دریافت خبر بروز آتش‌سوزی در کشتزار جو نیروهای عملیاتی خود را از ایستگاه 120 واقع در کوی صنعتی به محل حادثه اعزام کرد.

وی با اشاره به اینکه آتش‌نشانان در این حادثه با استفاده از لوله‌های آبدهی اقدام به مهار آتش کردند ادامه داد: در این آتش‌سوزی بخش وسیعی از کشتزار جو گرفتار آتش شده بود که اگر اقدام به موقع برای خاموش کردن آن انجام نمی‌شد آتش به نقاط دیگر سرایت کرده و حادثه ابعاد گسترده می‌یافت و خسارت فراوان به بار می‌آورد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اراک همچنین از آتش‌سوزی انبار مواد غذایی در قطب صنعتی خیرآباد خبر داد و بیان کرد: این حادثه نیز با همکاری آتش‌نشانان خیرآباد مهار و خاموش شد.

آقازیارتی ابراز داشت: وقوع این حادثه در ساعت 11:31 به سامانه 125 آتش‌نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه 120 به محل حادثه واقع در قطب صنعتی خیرآباد رهسپار شدند. انبار یک شرکت مواد غذایی به علت نامعلومی طعمه آتش‌سوزی شده بود.

وی با اعلام اینکه قبل از رسیدن نیروهای عملیاتی؛ آتش‌نشانان قطب صنعتی اقدام به کنترل آتش‌سوزی کرده بودند، اضافه کرد: آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه پس از بررسی و ایمن‌سازی کامل محل، با به کارگیری تجهیزات انفرادی و لوله‌های آبرسانی از چندین سمت به کانون آتش‌سوزی نزدیک شدند و عملیات مقابله با شعله‌های آتش را آغاز کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اراک گفت: نیروهای عملیاتی با تلاش خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن، آتش‌سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند و از گسترش بیشتر آن جلوگیری به عمل آوردند.

به گفته آقازیارتی در این حادثه به هیچ یک از کارگران و کارکنان این شرکت آسیبی نرسید.

علت بروز این حادثه در حال حاضر از طرف کارشناسان آتش‌نشانی در دست بررسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار