کاشت یونجه دیم در منطقه هفتاد قله شهرستان اراک

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک گفت: طی دو سال اخیر در سطح 20 هکتار اقدام به کشت یونجه دیم شد که با توجه به میزان بارندگی مطلوب در سالجاری از موفقیت خوبی نیز بر خوردار بوده است.

کد مطلب: ۶۲۸۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، علی قناتی افزود: طرح مرتعداری قوچک با مساحت 4470 هکتار در منطقه هفتاد قله شهرستان اراک در راستای اصلاح و احیاء مراتع این منطقه پروژه های متنوعی از قبیل کشت مستقیم علوفه که عمدتا شامل کشت یونجه می باشد را اجرایی می کند.

وی با بیان اینکه گونه یونجه دیم بهترین گیاهی است که برای اصلاح و توسعه مراتع جواب داده است، ادامه داد: یونجه از گیاهان مثمرثمر در مراتع بوده که تا حدودی کشت آن در مراتع از بین رفته اما این اداره در حال بازگرداندن این گونه گیاهی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک اظهار داشت: یونجه ریشه ای بسیار عمیق دارد که تا سه متر به داخل زمین نفوذ می‌کند به همین دلیل با توجه به سیستم ریشه ای که دارد ضمن حفاظت و تقویت خاک، افزایش حاصلخیزی را نیز در بر دارد.

قناتی بیان کرد: عملیات اصلاح و احیاء مراتع از طریق دیمزارهای کم بازده و پرشیب به کشت علوفه دست کاشت نظیر یونجه دیم، یکی از پروژه های اجرا شده توسط این اداره است که در مناطق مستعد نظیر مراتع هفتاد قله می تواند ضمن حفاظت آب و خاک و کنترل فرسایش و رسوب، تولید علوفه را از 800 تا 1500 کیلوگرم در هکتار افزایش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار