استفاده از ظروف پلاستیکی برای غذاهای گرم ممنوع است

رئیس مرکز بهداشت نقده گفت: استفاده از ظروف پلاستیکی به دلیل مشتقات نفتی، برای غذاهای گرم و یا نوشیدنی های داغ کاملا مضر و ممنوع است.

کد مطلب: ۶۲۷۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، سیفعلی اسکندرزاده گفت: استفاده از ظروف پلاستیکی به دلیل مشتقات نفتی، برای غذاهای گرم و یا نوشیدنی های داغ کاملا مضر است در واقع با استفاده از این ظروف احتمال انتقال نفت به مواد غذایی وجود دارد و استفاده از آن ممنوع می باشد. .

دکتر اسکندرزاده در گفتگو با روابط عمومی شبکه رعایت بهداشت فردی را به عنوان یکی از مهم ترین ضروریات در ماه رمضان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه ارائه انواع خدمات بخصوص تهیه و توزیع انواع مواد غذایی در مراکزی نظیر منازل، مساجد تکیه ها در ماه رمضان بیشتر می شود اما متاسفانه رعایت بهداشت فردی توسط افراد ارائه دهنده ی خدمات خیلی جدی گرفته نمی شود، در واقع لازم است این افراد در تهیه مواد اولیه غدایی، نحوه ی نگهداری، پخت و توزیع موارد بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت افزود: یکی از مهم ترین مواردی که خانم های خانه دار در ماه رمضان از رعایت آن غافل هستند این است که در اکثر موارد غذای سحری در افطار تهیه می شود و غذای پخت شده بدون اینکه در درجه حرارت مناسب یا در یخچال نگهداری شود، تا سحری در آشیزخانه رها می شود، در صورتی که این شیوه ی نگهداری مواد غذایی کاملا غیر بهداشتی و می تواند منشا انواع مسمومیت ها و همچنین بیماریهای دیگر در بدن

شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بازرسان بهداشت محیط در ساعات قبل و بعد از افطار بهداشت غذاخوریها و رستورانانها و مراکز تفریحی آبی و استخرها را به شدت کنترل کرده و به طور کلی پوشش های نظارتی در این ماه مبارک افزایش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار