کارگاه آموزشی فن بیان و سخنوری در تهران برگزار شد

این کارگاه با توجه به نیاز مبرم دانشجومعلمان به دانستن مهارت فن بیان و ارتباط موفق با حضور دانشجومعلمان دانشگاه­های فرهنگیان استان تهران و علاقه­مندان به هنر ارتباط موفق و فن بیان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۲۷۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران،کارگاه آموزشی فن بیان و سخنوری، روز جمعه 5 خرداد ماه 1396 با حضور دانشجومعلمان دانشگاه­های فرهنگیان استان تهران و علاقه­ مندان به هنر ارتباط موفق و فن بیان برگزار شد.

این کارگاه با توجه به نیاز مبرم دانشجومعلمان به دانستن مهارت فن بیان و ارتباط موفق با فراگیران با هدف ارتقای دانش و مهارت سخنوری در موسسه ترنم اندیشه روشن برپا شد.مدرس این کارگاه، فرزانه معصومیان، گوینده و مدرس فن بیان بر اهمیت و ضرورت آموزش فن بیان به همه اقشار جامعه، علی­ الخصوص جامعه فرهنگیان و انتقال صحیح مفاهیم با هنر فن بیان تاکید کرد.

فرزانه معصومیان درباره جزييات اين كارگاه در مصاحبه با خبرنگار پانا گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آگاه ساختن معلمان جوان و با انگیزه به این مهم که دانش­ آموزان شیفته معلمی می­شود که به زیباترین شکل ممکن انتقال متفاوت و متمایزی را از درس به دانش­آموزان داشته باشد.

مرضیه شراهی، سردبیر مجله نبض سخن و دانشجوی دانشگاه فرهنگیان (پردیس زینبیه پیشوا درباره برگزاری این کارگاه رایگان گفت: نگاهی به کتب تدریسی که در دانشگاه­های فرهنگیان تدریس می­شوند، نشان می­دهد که در این کتب صرفا به معرفی روش­های تدریس و بیان تئوریک پرداخته شده است؛ اما از بین تمامی روش­های تدریس تنها روشی که به مرحله اجرا در کلاس منتهی می­شود، روش سخنرانی است.

شراهی ادامه داد: از جمله فاکتورهای کلیدی موفقیت هر معلم، برخورداری از فن بیان مناسب می­باشد که موجب افزایش رغبت و علاقه فراگیران به موضوع درسی و تسریع فرایند یاددهی و یادگیری می­شود. وی افزود: با توجه به اینکه در دانشگاه فرهنگیان واحد درسی تحت عنوان آموزش فن بیان وجود ندارد، شرکت و حضور دانشجومعلمان در این کارگاه ها بسیار حائز اهمیت است.

فرزانه معصومیان درباره عناوین ارائه شده به حاضرین گفت:استفاده از قدرت فن بیان برای موزون و دلنشین صحبت کردن، آموزش آشنایی با زبان خاموش و زبان بدن و هماهنگی این دو توانمندی، بهره بردن از دقت و تمرکز کافی با انجام تمرینات برای انتقال مطالب، القای باور صحیح از خود توسط دبیران به دانش­آموزان برای بالا بردن اعتماد به نفس و از بین بردن استرس در ارتباط ها و بالاخره شناخت و درک صحیح از مخاطب و هم موج و صمیمی شدن با او از جمله مباحثي بود كه در اين كارگاه تدريس شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار