اولین شکست والیبال ایران با کولاکوویچ در دیدار دوستانه

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه تدارکاتی و دوستانه خود برابر اسلوونی در رقابتی نزدیک مغلوب این تیم شد.

کد مطلب: ۶۲۳۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی برون مرزی اروپا امشب (یکشنبه شب) به مصاف تیم ملی والیبال اسلوونی رفت.
هدایت تیم اسلوونی را اسلوبودان کواچ سرمربی اسبق تیم ملی ایران بر عهده دارد و كارلو ساتي و گوسا هم دستياران كواچ در این تیم هستند. این تیم خود را برای حضور شایسته در سطح دوی لیگ جهانی سال 2017 آماده می کند.
همچنین تیم ملی والیبال اسلوونی قبل از لیگ جهانی باید در رقابت های انتخابی جهان در قاره اروپا شرکت می کند. بنابر این ملی پوشان این تیم در اوج آمادگی هستند زیرا کمتر از 10 روز دیگر باید در مسابقات انتخابی جهان شرکت کند.
در ابتدای این مسابقه سرمربیان دو تیم توافق کردند که دو مسابقه دوستانه و تدارکاتی تیم های ملی والیبال ایران و اسلوونی در پنج ست 25 امتیازی برگزار شود.
تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه سه بر دو مغلوب تیم آماده اسلوونی شد. ملی پوشان کشورمان در ست های دوم و سوم 25 بر 22 و 25 بر 21 به پیروزی رسیدند اما در ست های اول، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 13 و 25 بر 19 مغلوب تیم میزبان شدند.
ایگور کولاکوویچ در ابتدای این مسابقه از ترکیب سعيد معروف، امیر غفور، عادل غلامی، محمد موسوي، ميلاد عبادی پور، مجتبی میرزاجانپور و دو لیبرو مهدی مرندی برای دریافت ها و مصطفی حیدری برای توپ گیری استفاده کرد.
در ابتدای ست نخست تيم ملی والیبال اسلووني چند امتياز از ايران پيش افتاد و تا آخر اين اختلاف را حفظ كرد و حتي آن را افزایش داد. در اين ست ايگور كولاكوويچ فرهاد قائمي را نیز چند امتيازي به جاي مجتبی ميرزاجانپور به ميدان آورد.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ست نخست از هر دو وقت استراحت خود براي راهنمایی ملی پوشان استفاده كرد تا بتواند اختلاف امتيازها را كاهش دهد ولي سرويس هاي قدرتمند و ريسكي شاگردان كواچ اجازه خلاقيت در حمله را به بازيكنان ايران نداد و اين ست ٢٥ بر ١٨ به سود ميزبان به پايان رسيد.
در ست دوم كولاكوويج تيم ايران را با همان تركيب ست اول به ميدان فرستاد. در این ست ملي پوشان کشورمان از همان ابتدا مقتدرانه مسابقه را آغاز كردند و پنج امتياز از اسلووني پيش افتادند و اين برتري تا امتياز ١٦ بر ١٢ نیز ادامه داشت و هر دو وقت استراحت فني به سود تيم ايران شد.
پس از وقت استراحت دوم تیم ملی والیبال اسلووني اختلاف امتياز خود را كم كرد تا جايي كه دو تيم در امتياز ١٩ برابر شدند، ولي در نهايت اين ملي پوشان ایران بودند كه با تكيه بر دفاع روي تور و توپ گيري موفق در توپ هاي برگشتي، ٢٥ بر ٢٢ پيروز ست دوم شدند تا دو تیم از نظر ست شماری یک _ یک شوند.
در ست های اول و دوم داور این دیدار تدارکاتی اشتباهاتي داشت كه به رغم دوستانه بودن مسابقه، بازهم موجب اعتراض بازيكنان شد.
در ست سوم نيز دو تيم با همان تركيب ست نخست بازي را آغاز كردند و تا امتياز ٢٠ رقابت نزديكي بین دو تیم برقرار بود، اما در ادامه اين شاگردان ايگور بودند كه با خلاقيت و استفاده از توپ هاي برگشتي و تبديل آنها به امتياز، نبض بازي را در دست گرفتند و نتیجه اين ست را ٢٥ بر ٢١ از آن خود کردند تا دو بر یک در ست شماری پیش بیوفتند.
در اواخر ست سوم كولاكوويج چند امتيازي از فرهاد سال افزون براي دفاع روي تور استفاده كرد و همچنین محمد جواد معنوي نژاد را در امتياز آخر به ميدان آورد.
تیم ملی والیبال ایران ست چهارم را با ترکیب سعید معروف، عادل غلامي، مسعود غلامي، ميلاد عبادي بور، جواد معنوي نژاد و فرهاد قائمي آغاز کرد که نسبت به ست نخست دو تغییر در ترکیب داشت.
کولاکوویچ در این ست از محمد جواد معنوي نژاد در پست پشت خط زن استفاده كرد و از محمد موسوي، امیر غفور و مجتبی ميرزاجانپور خواست در كنار زمين اقدام به حركات كششي و سرد كردن کنند.
در اين ست تیم ملی والیبال اسلووني از همان ابتدا با اختلاف امتياز زياد پيش افتاد و ايگور سعید معروف را هم بيرون کشيد و محمد طاهر وادي را تا آخر ست جايگزين وي كرد. در اين ست شاگردان كواچ در توپ گيري خيلي خوب عمل كردند و ٢٥ بر ١٣ به پيروزی رسیدند تا دو تیم دو _ دو برابر شوند و مسابقه به ست پنجم کشیده شود.
در ست پنجم و پایانی این دیدار سرمربی تیم ملی والیبال ایران از ترکیب محمدطاهر وادي، رضا قرا، مسعود غلامي، سامان فائزي، محمد جواد معنوي نژاد و فرهاد قائمي استفاده کرد و مهدی مرندي براي دريافت و مصطفی حيدري را هم براي توپ گيري به ميدان فرستاد.
شاگردان کواچ در ست پنجم نیز با امتیاز 25 بر 19 به پیروزی رسیدند تا در نخستین مسابقه دوستانه و تدارکاتی برابر ایران سه بر دو فاتح میدان شوند. در اين ست تركيب جوان تر تيم ملي والیبال ایران نیز نمايش خوب و امیدوار کننده ای مقابل اسلووني داشت.
دومین دیدار دوستانه و تدارکاتی تیم های ملی والیبال ایران و اسلوونی ساعت 21 و 30 دقیقه فردا (دوشنبه) برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار