اجرای طرح استانی خودباوری،نشاط و ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب

طرح استانی خودباوری،نشاط و ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب به میزبانی آموزش وپرورش ناحیه شش مشهد با حضور بیش از 100 دانش آموز دختر دوره دوم متوسطه استان و مشاوران امور بانوان ادارات آموزش وپرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۲۲۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، طرح استانی خودباوری،نشاط و ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب به میزبانی آموزش وپرورش ناحیه 6 مشهد با حضور بیش از 100 دانش آموز دختر دوره دوم متوسطه و مشاوران امور بانوان ادارات آموزش وپرورش استان در قالب 6 کارگاه آموزشی در مکان دبیرستان دختران فاتح این ناحیه برگزار شد .
درسنی مشاور امور بانوان اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی در مراسم اختتامیه این طرح عنوان داشت : مشکل اصلی عفاف و حجاب شناخت جنبه های مختلف آن با نگاه پژوهشی است.
وی گفت : بحث عفاف و حجاب دارای ظرفیت هایی است که کار کردن در این حوزه را نسبت به حوزه های دیگر قدری مشکل تر می کند.
ایشان تصریح کرد: ما در استان مسئولیت مضاعفی نیز داریم که آن صیانت از شرایط دینی و فرهنگی است و باید در صدد رفع آسیب ها باشیم.
زری جراح معاون پژوهش برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش وپرورش ناحیه 6 مشهد نیز با اشاره به اهمیت امر عفاف بیان داشت : حجاب و عفاف همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است زیرا حفظ حجاب و عفاف به حذف بسیاری از گناهان کمک می کند و رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی رانصیب انسان می کند
وی گفت : مسئله ی حجاب که یک دستور دینی است و از مسائل مهم جامعه ماست و با بسیاری از مسائلی پیوندخورده، دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده است . این مسئله از آن جهت که خطابش با زنان است ، به نیمی ازجمعیت جامعه مربوط است
جراح افزود : ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی یک وظیفه شرعی الهی به شمار می رود و باعث توسعه هر کشور بوده و بقا و دوام هر جامعه ای در گرو عفاف و حجاب می باشد.
در ادامه مراسم اختتامیه از 25 دانش اموز برتر این دوره و مشاورین امور بانوان ادارات آموزش وپرورش استان با اهداء لوح تقدیر و هدیه تقدیر بعمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار