قائم مقام وزیر نیرو:

با پروژه های آبرسانی و برق رسانی زمینه تثبیت جمعیت روستایی فراهم شد

قائم مقام وزیر نیرو گفت: با آبرسانی و برقرسانی به روستاها، جمعیت روستایی را امیدوار و زمینه تثبیت جمعیت را در مرزها فراهم کردیم.

کد مطلب: ۶۲۱۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، «ستار محمودی» در آئین خدمت رسانی آب و برق به روستاها در سالن اجلاس سران، با طرح این سوال که هزینه امن نگه داشتن یک مرز آنهم با نیروی نظامی چقدر است؟ افزود: ثبات مناطق در گرو اسکان انسانهاست.
وی ادامه داد: در دولت فعلی بسیار خوش شانس بودیم که در فضایی دور از تلاطم هایی که دست و پاگیر دستگاه های اجرایی است، کار کردیم.
محمودی افزود: در دولت فعلی می توان این ادعا را کرد که در پروژه های آب و برق روستایی به جهتی حرکت کردیم که منابع صرف متن کار شد و درگیر حاشیه‌هایی مانند نوسان قیمت ها نشدیم.
وی با اشاره به افزایش امید به زندگی از اول انقلاب تا کنون، در مورد ارتباط این مساله با خدمات آب و فاضلاب گفت: خدمات آب، برق و فاضلاب، شاخص کیفیت زندگی و بهداشت را ارتقا می دهد.
این آئین با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری و «حمید چیت چیان» وزیر نیرو و همچنین اقوام مختلف ایرانی که با لباس های محلی خود حاضر شده اند، برگزار شد.
در سه سال و نیم فعالیت دولت تدبیر و امید پنج هزار و ٢٠٠ روستای کشور به جمع روستاهای دارای آب پیوستند.
در 15 سال گذشته ( سال های قبل از دولت یازدهم) سالانه یک هزار و 500 روستا به شبکه آبرسانی کشور وصل می شدند؛ این در حالی است که فقط در پارسال ٢ هزار و 985 روستا آبرسانی شد.
بر اساس گزارش های وزارت نیرو، پروژه برق رسانی روستایی به روستاهای بالای 10 خانوار در سه سال گذشته تکمیل شد. در این مدت به بیش از 2 هزار و 152 روستا با جمعیتی بیش از 32 هزار خانوار برقرسانی شد.
برقرسانی به 2 هزار و 125 روستا حدود یک هزار و 280 میلیارد ریال هزینه داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار