دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش:

تبیین عقلانی متناسب با زمان یکی از تفکرات شهید مطهری است

دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: شهید مطهری تبیین عقلانی را با متناسب با زمان ارائه داده و این مهم یکی از تفکرات این شهید والامقام است.

کد مطلب: ۶۱۹۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، مهدی نوید ادهم در مراسم تجلیل از 150 معلم نمونه استان مرکزی که در اردوگاه امیر کبیر شازند برگزار شد، افزود: متناسب با زمان سخن گفتن کار معلمان است که مطهری این ویژگی را در تبیین عقلانی خود از دین داشته است.

وی افزود: تفکرات شهید مطهری مجموعه مکتبی است ک دارای پیام های مشخصی می باشد.

دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در اندیشه شهید مطهری تمامی اجزای دین از جمله مبانی فلسفی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی وجود دارد؛ چیزی که امروزه به شدت به آن نیازمندیم.

نوید ادهم با بیان اینکه هم اکنون در زمان تحول بنیادین آموزش و پرورش بسر می بریم و امدواریم تحول جدی در این نهاد صورت گیرد اضافه کرد: آموزش و پرورش مدرن باید ویژگی های خاص خودش را داشته باشد که متاسفانه و علی رغم همه تلاش همکاران خروجی این سیستم تاکنون پاسخگوی نظام آموزش و پرورش ما نبوده است.

وی ابراز داشت: نظام آموزش و پرورش باید بازخوانی شود و متناسب با جامعه امروز گام بردارد؛ شناسایی کاستی ها، آموزش و پرورش و درمان آن باید با مدیریت انجام شود.

دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین اصلی ترین عنصر تحول معلم است؛ معلم یکی از مولفه های تعلیم و تربیت بشمار می رود.

نوید ادهم با اشاره به اینکه معلم یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت نظام آموزش و پرورش است افزود: هرچه معلم موفق تر باشد نظام آموزش و پرورش نیز به موفقیت های بیشتری دست می یابد.

وی با اشاره به اینکه معلم ابعاد وجودی دانش آموزی را باید در مدارس شکوفا سازد ادامه داد: معمان دو ماموریت را باید در کار خود جدی بگیرند اول اینکه به معلمی خود بیندیشند و دوم تخصص موضوعی در رشته خود داشته باشند.

دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اصلی ترین پیام تحول بنیادین باید تبدیل نظام آموزش و پرورش موجود به نهاد فرهنگی تربیتی باشد تا زمینه تربیت پذیری بچه ها را متناسب با نظام اسلام فراهم نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار