فیلم‌، نقش مهمی در انتقال مفاهیم آموزشی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان این که نباید از ابزار فیلم‌سازی غفلت کرد، گفت: انتقال مفاهیم آموزشی با ساخت فیلم‌های کوتاه امکان‌پذیر است.

کد مطلب: ۶۱۸۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، مصطفی خزاعی در آیین افتتاح چهل و ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم رشد در همدان با اشاره به این که برگزاری چنین جشنواره‌ای در سطح گسترده نتیجه سال‌ها تلاش بی‌وقفه همه همکاران است، افزود: استقبال از این برنامه‌ها می‌تواند مقدمه‌ای برای تثبیت آن در استان باشد.

خزاعی با بیان این که از زمانی که بشر پا بر روی کره خاکی نهاد به دنبال انتقال دانش خود به نسل‌های آینده بود، خاطرنشان کرد: این کار با روش‌های مختلف قابل انتقال به دیگران بود.

وی با اشاره نقش سینما در آموزش برای بهره‌گیری مفاهیم ، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که کلام و زبان اکنون تنها به عنوان یک راه انتقال مفهوم نمی‌تواند مطرح باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر این که فیلم می‌تواند بصر را درگیر خود کرده و لطایف و ظرایف را در خود جای دهد، اظهار کرد: احساسات از طریق پخش فیلم به مراتب بهتر به مخاطب منتقل می‌شود که نباید از این ابزار غفلت کرد.

خزاعی با اشاره به این که بخش اعظمی از سرمایه‌گذاری‌های دنیا از ساخت چنین فیلم‌ها و مستندها به دست می‌آید، خاطرنشان کرد: این ابزار می‌تواند در خدمت آموزش به افراد قرار بگیرد.

وی با بیان این که باید از ظرفیت فیلم‌سازی برای آموزش بهره لازم را برد، تصریح کرد: این ظرفیت مهم می‌تواند برای تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار