شهرداری برای حمایت از جانبازان نیازمند همکاری دیگر ادارات است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: مدیریت شهری در حمایت از جانبازان و توان یابان نیازمند همکاری دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط است.

کد مطلب: ۶۱۶۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، رضا غلامی خجسته در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا که با حضور مدیرکل حوزه استاندار، نماینده بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیران شهرداری و مدیرعامل جمعیت توان ‌ یابان استان برگزار شد، افزود: در جامعه ما توان ‌ یابان کمتر مورد توجه بوده ‌ اند، این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته توان ‌ یابان از امکانات دولتی و عمومی به صورت رایگان استفاده می ‌ کنند و لازم است در جامعه ما هم این قشر مورد توجه ویژه باشند.

خجسته با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر توجه ویژه به نقش ‌ آفرینان دفاع مقدس به ویژه جانبازان افزود: در پیروی از منویات معظم اله و نیز با توجه به ایثارگری ‌ هایی که جانبازان در دوران دفاع مقدس برای دفاع از وطن داشته و جانفشانی کرده ‌ اند امروز وظیفه مسؤولان از جمله شورا و شهرداری است که با تمام توان خود از این قشر ایثارگر حمایت کنند و بسترهای رفاه و آسایش آنها از جمله تداوم سلامتی، نشاط و توانمندسازی جانبازان را فراهم کنند.

وی ادامه داد: جانبازان و توان ‌ یابان از اقشار جامعه هستند و وظیفه مدیریت شهری، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ادارات مرتبط است که در خدمت ‌ دهی و خدمت ‌ رسانی به این بزرگوارن توجه ویژه داشته باشند.

وی همچنین خواستار اختصاص اعتبارات استانی برای اجرای پروژه ‌ های فرهنگی و عمرانی برای قشر توان ‌ یاب و جانباز شد و اظهار کرد: چنانچه استانداری همدان مبلغ اعتباری 25 میلیارد ريال را برای احداث مجموعه فرهنگی ورزشی ویژه جانبازان و توان ‌ یابان به شهرداری پرداخت کند در این حوزه بهتر عمل خواهد شد.

وی تأکید کرد: در راستای حمایت از سلامتی، نشاط و توانمندسازی جانبازان و توان ‌ یابان همه مسؤولان در حوزه فعالیت خود وظیفه خدمت ‌ رسانی دارند و باید هر سازمان و یا ارگان مرتبطی به سهم خود اعتباری را برای این امر اختصاص دهد که شورا و شهرداری همدان زمین مناسبی را در کوی شهید مدرس برای احداث مجموعه ورزشی اختصاصی جانباران و توان ‌ یابان در نظر گرفته که با کمک دیگر ارگان ‌ ها ساخته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در پنج و نیم سال گذشته اقدامات مهمی در بخش فرهنگی توسط شورا و شهرداری صورت گرفته است، افزود: ساخت فرهنگسراها از جمله این اقدامات مؤثر است و در حوزه فرهنگی اجتماعی کارهایی که وظیفه دیگر ادارات و سازمان ‌ ها بوده توسط شورا و شهرداری انجام شده است.

خجسته یادآور شد: با توجه به اقدامات صورت گرفته شهرداری همدان در حوزه سخت ‌ افزاری، پروژه ‌ های فرهنگی رتبه نخست را در کشور دارند.

رئیس شورای اسلامی استان و عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه اضافه کرد: در حوزه توانمندسازی جانبازان و توان ‌ یابان نیاز به اطلاعات مناسب برای خدمت ‌ رسانی بهتر به این قشر وجود دارد و دستگاه ‌ های اجرایی مرتبط در این راستا وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.

میرزایی مناسب ‌ سازی سطح شهر برای تردد جانبازان و توان ‌ یابان را از جمله وظایف مدیریت شهری برشمرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر همدان هم با تأکید بر توجه ویژه به جایگاه توان ‌ یابان و جانبازان از عدم حضور برخی از مدیران دستگاه ‌ های اجرایی در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا به منظور بررسی و حل مشکلات حوزه توان ‌ یابان و جانبازان انتقاد کرد.

سید احمد حسنی حلم اضافه کرد: مسؤولانی که برای جلسات شورا دعوت می ‌ شوند باید یا خود حضور یابند و یا نماینده آنها تام ‌ الاختیار باشد در غیر این صورت تعهدات را باید به شخص مدیرکل ارائه دهند و وی ملزم به امضا باشد؛ چرا که در پارلمان محلی تصمیماتی که گرفته می ‌ شود شخصی نیست و برای رفع مشکلات شهروندان است.

مدیرکل حوزه استانداری همدان هم در این جلسه با اشاره به نامه ارسالی شورای عالی استان ‌ های کشور به شوراهای اسلامی شهر در خصوص توجه لازم به حمایت از سلامتی، نشاط و توانمندسازی جانبازان و معلولان گفت: ضروری است دستگاه ‌ های اجرایی مرتبط با همکاری شورا و شهرداری همدان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

ناصر احمدیان اضافه کرد: لازم است دستگاه ‌ های اجرایی و ادارات مربوط با بررسی موارد و اختصاص اعتبار در حوزه کاری خود نسبت به اجرای مصوبات اقدام کنند.

احمدیان در ادامه از زحمات و اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان نسبت به راه اندازی ورزش محلات تشکر کرد و افزود: با این اقدام علاوه بر ترویج و توسعه ورزش و سلامتی، در بین جوانان، نوجوانان و نونهالان شور و نشاط ایجاد شده است.

محمد قدیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان نیز ضمن بیان اقدامات فرهنگی صورت گرفته در زمینه خدمات رسانی به توان ‌ یابان و جانبازان اظهار کرد: برای سال 96 هم لیگ محلات برای جانبازان و توان ‌ یابان در رشته ‌ های مرتبط در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در پایان جلسه مقرر شد جلسه دیگری با حضور مسؤولان و مدیران کل سایر ادارات مرتبط با موضوع حمایت از سلامتی، نشاط و توانمندسازی جانبازان و توان ‌ یابان برگزار شود تا در این راستا با همکاری و مشارکت آنها با شورا و شهرداری مجموعه ورزشی اختصاصی برای این افراد احداث شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار