مرگ 150 موتورسوار مازندرانی در سال گذشته

مديركل پزشكی قانونی مازندران تعداد كشته‌شدگان موتور سوارها در حوادث ترافيكی را 150 نفر اعلام كرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش داشت.

کد مطلب: ۶۱۵۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، علی عباسی گفت: بر اساس آمار مراکز ساری و میاندرود با تعداد 25 نفر، بابل با 21 و بهشهر و آمل با 12 نفر بيشترين شهر و نور و رامسر هر کدام با تعداد 2 نفر كمترين تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.

مرداد بیشترین ماه

وی افزود: بيشترين فوتی در ماه‌های مرداد با 27، شهریور با 17 و تیر با 15 مورد بیشترین و كمترين آن با تعداد 4 نفر در اسفندماه ثبت شده‌ است.

21 تا 30 سال بیشترین سن

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصیریح کرد: بيشترين گروه سني كه مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 30 سال با آمار 54 فوتی است و کمترین گروه سنی کمتر از 10سال با 2 فوتی گزارش شده است.

وی با اشاره به فوت تعداد 108 نفر از موتورسواران در محور برون‌شهری و روستایی افزود: تعداد 126 نفر راننده موتور و 23 نفر هم سرنشین موتور هستند.

عباسی در ادامه افزود: شايعترين علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزي و عوارض ناشي از آن و سپس خونريزی وسيع، صدمات و شكستگی‌های متعدد از عوامل ديگر منجر به مرگ در موتورسواران در سال گذشته (95) بوده كه اميد می‌رود با رعايت مقررات راهنمايی و رانندگی و استفاده از كلاه ايمنی شاهد كاهش چشمگير آن باشيم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار