اضطراب سرزندگی و خلاقیت را از کودکان می گیرد

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی گفت: اضطراب عامل بازدارنده‌ای است که سرزندگی و خلاقیت را از کودکان می‌گیرد.

کد مطلب: ۶۱۴۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد

معصومه تاج در گقت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا، اظهار داشت: اضطراب عامل بازدارنده‌ای است که سرزندگی و خلاقیت را از کودکان می‌گیرد و توجه والدین به عوامل زمینه‌ ساز اضطراب در کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: طی دوران رشد ما شاهد ترس‌های مختلفی از جمله ترس از صدای بلند و اشیای تیره در کودکان زیر یک سال و ترس از تاریکی، حیوانات، هیولا، ارواح و... در کودکان بزرگ‌ تر خواهیم بود که قابل انتظار بوده و برخورد صحیح، از بین رفتن آنها را امکان ‌پذیر می‌کند.

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی تاکید کرد: چنانچه ترس‌ های طبیعی ادامه پیدا کرده و شدت یابد، با علایمی چون اختلال در خواب، پرخاشگری، ناخن جویدن، شب‌ ادراری و لکنت زبان مواجه خواهیم شد که زندگی روزانه کودک را دچار اختلال می‌‌کند که در این زمان مراجعه به روانشناس کودک الزامی است.

وی با اشاره به اینکه شایع‌ترین اضطراب‌ در کودکان اضطراب جدایی است، افزود: نزاع و کشمکش والدین، بیماری سخت و طولانی والدین، جدایی‌ های موقت و طولانی‌ مدت از والدین، جدایی و طلاق والدین، مرگ یکی از نزدیکان، سختگیری و تضاد‌های انضباطی والدین و تولد نوزاد جدید می تواند زمینه بروز اضطراب را در کودکان فراهم سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار