امام جمعه اردبیل:

بناهای شهری اردبیل باید بیانگر پیشینه‌ تاریخی این منطقه باشد

امام جمعه اردبیل گفت: ساختمان ها و بناها باید به گونه‌ای طراحی و ساخته شوند تابیانگر پیشینه تاریخی، ودر شان و منزلت فرهنگ و تاریخ اردبیل باشد.

کد مطلب: ۶۱۳۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با جمعی از اعضای انجمن صنفی مهندسان ساختمان استان اردبیل با ابراز خرسندی از شکل‌گیری و فعالیت انجمن‌های مردمی و تخصصی اظهار کرد: با حضور نهادهای تخصصی و مردمی در تعریف و پیگیری پروژه‌های عمرانی و مدیریت شهری می‌توان انتظار داشت که با خرد جمعی نتایج به مراتب بهتری حاصل شود .

وی با اشاره به تاثیرات متقابل شهر و شهروند بر یکدیگر گفت: معماری شهر باید به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شود که بیانگر پیشینه تاریخی و دینی آن شهر باشد .

امام جمعه اردبیل با تبیین اهمیت بناهای تاریخی و مذهبی در صنعت توریسم افزود: اردبیل بنا به ظرفیت گردشگری خود نیازمند مدیریت قوی و حرکتی مردمی، علمی و تخصصی است تا بتواند از پتانسیل موجود بهره‌برداری لازم را داشته باشد .

نماینده ولی فقیه دراستان با ذکر قابلیت های اردبیل جهت سرمایه گذاری، خواستار پیگیری تخصصی انجمن در ارایه طرح های نوین و مقبول سرمایه گذاران شد .

عاملی با تاکید بر پیگیری و تلاش مستمر برای بازگشایی حریم بقعه شیخ صفی تصریح کرد: وجود فضای باز و مناسب در اطراف اماکن تاریخی می‌تواند شرایط لازم برای حضور حداکثری مردم و بهبود جلوه این اماکن را فراهم کند و پیگیری مسوؤلان انجمن مهندسان در این زمینه می‌تواند موثر باشد .

وی به میانگین پایین فضای سبز در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: گسترش فضای سبز شهری از اولویت های موجود در مدیریت شهر اردبیل است و ضرورت زیباسازی شهر و پاکیزگی آن از جمله مسایلی است که باید بیش از پیش به‌ آن توجه شود .

امام جمعه اردبیل از حجم مصرف زیاد انرژی بدلیل طراحی نامناسب سیستم‌های گرمایشی در ساختمان‌های اردبیل انتقاد کرد و گفت: باید با استفاده از فناوری‌های روز دنیا از اتلاف انرژی در مراحل ساخت و بهره‌برداری از ساختمان‌ها جلوگیری شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار