علی توفیق در گفت و گو با پانا:

فردا بازی نمادین بانوان مقابل نماینده فیبا انجام می شود

دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: معاون کمیته فنی فدراسیون جهانی فیبا چند روزی است به ایران آمده و فردا هم از نردیک شاهد بازی دو تیم بانوان ایرانی خواهد بود تا نظر خود را در مورد حجاب سر بانوان ایرانی اعلام کنند.

کد مطلب: ۶۱۲۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد

علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال درباره بازی فردا بین دو تیم بانوان ایران مقابل نمایندگان فیبا به خبرنگار پانا گفت: بعد از پیگیری های وزیر ورزش و جوانان و نامه ای که به فدراسیون جهانی فیبا فرستادند قرار بر این شد معاون کمیته فنی فدراسیون جهانی به ایران بیاید و از نزدیک شاهد بازی دو تیم کوشا سپهر سبلان و گاز تهران دختران باشند تا در مورد نوع پوشش آنها تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: به همین منظور چند روز پیش معاون فنی کمیته فدراسیون جهانی فیبا به ایران آمد و ابتدا از شهرهای دیدنی ایران مانند اصفهان و شیراز دیدن کرده و قرار است امروز به تهران برگردیم تا فردا شاهد بازی نمادین دو تیم بانوان ایران باشیم.

دبیر فدراسیون بسکتبال در پاسخ به اینکه چقدر به پذیرفتن پوشش بانوان اسلامی از سوی نماینده فدراسیون جهانی امیدوار است، اظهار کرد: من خیلی به این موضوع خوشبین هستم چرا که ما در این مدت در فدراسیون همه تلاشمان را کردیم تا نظر مسئولان فدراسیون جهانی را متقادعد کنیم خوشبختانه با بازی فردا که بین دو تیم بانوان برگزار می شود آنها از نزدکی خواهند دید حجاب سر بانوان ایران مساله حادی نیست و می توانند با آن کنار بیایند. اما نباید فراموش کنیم معاون فنی کمیته فدراسیون جهانی بسکتبال تنها یک نفر است و یک رای هم بیشتر ندارد و مابقی اعضا هم باید در مورد این موضوع تصمیم گیری کنند. ما همه تلاشمان را می کنیم تا شرایط به بهترین شکل انجام شود و آنها از نوع بازی با حجاب بانوان ایران راضی باشند.

توفیق در پاسخ به اینکه تصمیم نهایی چه زمانی گرفته می شود عنوان کرد: در اردیبهشت ماه جلسه نهایی در فدراسیون جهانی بسکتبال برگزار می شود و در آن جلسه نماینده فدراسیون جهانی در مورد حجاب بانوان ایرانی گزارشی را اعلام می کند و بعد از جلسه و مذاکره و بررسی نظرات خود را اعلام می کنند.

دبیر فدراسیون بسکتبال همچنین به مسابقات سه به سه قزاقستان هم اشاره کرد و گفت: 26 و 27 فرودین ماه مسابقه ای در قزاقستان قرار است برگزار شود و از کشور ایران هم در این رقابت ها دعوت کردند البته ما به آنها گفته ایم با پوشش و حجاب اسلامی به این مسابقات اعزام می شویم که آنها هم موافقت کردند اگر شرایط همگی خوب پیش برود اواخر فرودین ماه هم تیمی از ایران در آن رقابت ها شرکت خواهد کرد.

توفیق در پایان همچنین به آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال اشاره کرد و گفت: رزومه های زیادی به دستمان رسیده و در مورد همه آنها تحقیق و بررسی کردیم از بین همه آن روزمه ها 8 روزمه مربی مورد تایید قرار گرفت که شرایطشان به ایران می خورند و از مربیان طراز اول جهان هستند فعلا بررسی ها در حال انجام است و امیدوارم تا اردیبهشت ماه هم تصمیم نهایی در مورد انتخاب سرمربی ایران بکنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار