مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

فرهنگ اشتغال و کار باید از کودکی آموزش داده شود

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: اگر قرار باشد بیکاری به عنوان مهم ترین مسئله جامعه را درمان کنیم باید بستر سازی مناسب صورت گیرد.

کد مطلب: ۶۱۱۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگارآموزش و پرورش پانا، علیرضا نخعی درباره راه کارهای آموزش و پرورش برای تحقق شعار سال اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه تمام دغدغه ی ما همین بحث است اظهار کرد: ما در مجموعه آموزش و پرورش از سال گذشته این موضوع را در دستور کار قرار ددیم که اگر قرار باشد بیکاری به عنوان مهم ترین مسئله جامعه را درمان کنیم بایستی برای حل این مشکل بستر سازی مناسب صورت گیرد .
وی با اشاره به اینکه فرهنگ اشتغال و کار باید از همان کودکی آموزش داده شود خاطر نشان کرد: ما از همان سال گذشته این اقدام را شروع کرده و اقداماتی را برنامه ریزی کردیم که دانش آموزان در کنار درسی که می خوانند کار تولیدی انجام دهند .
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مقطع متوسطه که ما رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای را داریم این هدف جدی تر دنبال شده و در مقطع ابتدایی که نگرش های شغلی شکل می گیرد به نوع دیگری این مسئله را دنبال کرده ایم .
نخعی با اشاره به برپایی نمایشگاه های مختلف از دست ساخته های دانش آموزان بیان کرد: این یعنی در همه مدرسه ها موضوع کار و تولید مورد توجه جدی مدیران مدارس و همکاران گرامی ماست .
وی گفت : انتخاب شعار " اقتصاد مقاومتی - تولید و اشتغال " از سوی مقام معظم رهبری نیز وظیفه ی ما را خطیرتر کرده چرا که بایستی با جدیت بیشتری موضوع تولید و اشتغال را مد نظر قرار دهیم .
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد : ما از آغاز سال 96 به صورت جدی این موضوع را دنبال می کنیم و محور اصلی تمامی جلسات برنامه ریزی سال جاری که تا به حال برگزار شده همین موضوع تولید در مدارس و ایجاد نگرش تولید و اشتغال در مدارس استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار