سخنگوی کمیسون قضائی و حقوقی مجلس عنوان کرد:

نظام آموزشی 6.3.3 موفقیت‌آمیز خواهد بود

سخنگوی کمیسون قضائی و حقوقی مجلس در گفت و گو با پانا در رابطه با شباهت نظام آموزشی 6.3.3 با نظام آموزشی قدیمی گفت: اگرچه ظاهر نظام آموزشی 6.3.3 همان شکل گذشته است اما با وجود تغییر ماهیت، نظام آموزشی 6.3.3 موفقیت آمیز خواهد بود.

کد مطلب: ۶۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد

محمدعلی اسفنانی در گفت و گو با پانا با اشاره به نظام آموزشی 6.3.3 و مزیت اجرای آن گفت: برنامه نظام آموزشی 6.3.3 که از مهر ماه امسال در مدارس کشور اجرا خواهد شد با توجه به این که در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پروش و برنامه پنج ساله توسعه آموزش و پروش تدوین شده قطعا مزایای زیادی دارد.

اسفنانی در رابطه با نتیجه حاصل از اجرای نظام آموزشی6.3.3 توضیح داد: در هر روشی که جدید معمول می شود خصوصا برای سیستم آموزشی هر کشور زمانی نتیجه کار را می توان مشاهده کرد که کار عملی بشود، باید در مرحله اجرا آن را ارزیابی کرد و دید که چقدر موفقیت آمیز بوده و عیوب و نقاط قوت آن در طی اجرا مشخص خواهد شد.

وی افزود: بحث هایی در مورد نظام آموزشی 6.3.3 و این که نظامی که سال های سال منسوخ شده است اگر مجددا اعاده بشود چه شکل و شمایلی خواهد داشت وجود دارد، ولی در هر حال اعتقاد من این است که اگرچه ظاهر نظام آموزشی 6.3.3 همان شکل گذشته است اما با وجود تغییر ماهیت و به کارگیری روش های کارشناسی شده بر روی نظام آموزشی 6.3.3، این نظام جدید موفقیت آمیز خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط برای اجرای نظام آموزشی 6.3.3 مهیا است؟ گفت: آنطور که آمار ها نشان می دهد و با توجه به صحبت های وزیر آموزش و پرورش و جلسات ما با مدیران کل و روسای مناطق ، همچنین طی بررسی هایی که انجام داده ایم، امکانات به مقدار کافی است و هنوز گزارشی از کمبود امکانات در هیچ یک از مناطق به دست ما نرسیده است.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت توجه به مناطق محروم اذعان داشت: باید به مناطق محروم توجه بیش تری بشود به عنوان مثال در حوزه انتخابی بنده یعنی استان اصفهان روستایی وجود دارد که مسیر رفت و آمد بسیار سختی دارد بطوری که مسیر آن تا مرکز شهرستان 170کیلومتر جاده کوهستانی بسیار سخت و ناهموار که ماشین رو هم نیست، و مرکز شهرستان 180کیلومتر با مرکز استان اصفهان فاصله دارد و توجه به فراهم کردن امکانات چنین مناطقی بسیار حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار